keyboard failure bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geminite

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Hoi alle,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen met het volgende.

Als ik voor de eerste keer opstart (na paar uur), dan gaat mijn scherm aan en krijg ik de foutmelding dat hij mijn keyboard niet kan zien.

Na een restart (powerknop ingedrukt houden) en daarna weer aanzetten werkt mijn monitor niet en zie ik geen foutmelding.

Het lijkt wel alsof hij geen stroom kan aansturen, echter foutmelding "piepjes" geeft hij niet.

Wat ik heb gedaan;

PGU vervangen met een coolmaster pro 700w (geen effect).
usb-keyboard vervangen met een PS2 versie
videokaart eruitgehaald wachtende op foutmelding (geen effect).
andere videokaart eringezet voor testing.
videokaart zonder external stroomtoevoer voor testing ( PC gaat piepen).
jumper reset van de bios (CMOS reset melding gelezen).

MB: Asus P5N-T

Bovenstaande heeft niks uitgehaald. Iemand suggesties wat te controleren of kan ik beter aannemen dat de MB kapot is ?

batterij ? hmm Ik zal hem verwisselen om te zien.

Maar voor mijn logica; De batterij is toch alleen om de bios te onhouden en te kunnen laden ?

De moederbord batterij is om de instellingen van het Bios te onthouden, niet om het Bios zelf te onthouden. Het Bios staat op een CMOS chip.

Hij bedoelde het goed.
Maar zei het verkeerd.
Cmos bad,kan, als het bord lange tijd zonder stroom is geweest.en leeg raakt.

De pc heeft inderdaad een week zonder stroom gestaan. Heb een RMA aangemaakt omdat het nog onder garantie valt en als tussenoplossing een slecht ingedeelde 5PQ SE2 genomen.

PC werkt, nu zien hoe de RMA afloopt.

Asus P5N-T Defect?

Zolang je geen Tripple SLI GTX gebruikt heeft een Nforce 780 bord niet zoveel zin. Het P45 bord wat je nu hebt is een van de snelste DDR2 borden voor 775 en single PCIX 2.0 GPU.

Alleen met 2 of 3 keer een 9800 GTX heeft zo'n 780 bord echt voordelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan