Keyboard layout

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkGG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Hallo allemaal,

Een bijzonder probleem dit maal. Ja, het gaat inderdaad over een keyboard layout / functie.

Mijn huidige layout staat op Verenigde staten (internationaal). Echter wanneer ik ' wil gebruiken moet ik deze tweemaal indrukken.

De ene keer gaat dit wel goed, de andere keer weer wel. Erg vreemd allemaal. De ctrl + shift functie is inmiddels al uitgezet, maar het probleem blijft bestaan.

Is er een andere optie die ik misschien ben vergeten?

vast bedankt voor je reactie!

Dan klik je op de NL/EN in je taakbalk, en verwijder je de EN(verenigde staten) uit de lijst. Stel NL als auto in.

Deze tekens verlangen twee aanslagen. Sla je het teken een keer aan dat wordt er daarna een ander teken verwacht. Dit kan hetzelfde teken zijn als je eerder aangeslagen hebt of ook een letter.

'a dan is het tweede teken een a
' dan is het tweede teken een spatie
'' bij mij wordt de enkele aanhalingsteken nu een dubbele aanhalingsteken na het ' twee keer aangeslagen te hebben.

Het is dus een normale toetsenbordfunctie.

Jaap

Ja klopt, dat komt doordat het dan automatisch overspringt van NL naar EN en dan krijg je dat die tekens anders staan dan op het toetsenbord vermeld.

Als je de instructie volgt in mijn vorige post dan is het opgelost!:thumb:

Ja klopt, dat komt doordat het dan automatisch overspringt van NL naar EN en dan krijg je dat die tekens anders staan dan op het toetsenbord vermeld.

Als je de instructie volgt in mijn vorige post dan is het opgelost!:thumb:

Ik gebruik een Nederlands toetsenbord op mijn systeem en daar werkt het zoals aangegeven.

Jaap

Ik snap dat je een NL's toetsenbord hebt, maar vanuit Windows zit de functie waar ik het in bovenstaande posts over heb automatisch ingebouwd en kiest Windows voor NL's of EN, tenzij je de ene verwijderd, dan kan hij niet meer verkeerd staan. Hierdoor krijg je foute tekens, dus volg de instructies dan ben je daar vanaf :D

Bedankt voor de reacties.

Helaas heb ik bovenstaande reacties geprobeerd zonder eigenlijk resultaat. Uiteindelijk maar de boel opnieuw geinstalleerd (wat overigens ook hoog nodig was).

Ditmaal meteen na de installatie van Windows XP de plaktoetsen en sneltoetsen naar het wisselen van keyboard layouts veranderd om niet nog eens in een dergelijke situatie terecht te komen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan