Keybord is locked out

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eflux

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
Beste mensen,
Ik zit nog steeds 2 jaren met hetzelfde probleem. Wat is er aan de hand.
Sinds twee jaar een nieuwe computer. Ieder avond zet ik de computer uit en 's morgens weer aan. Na twee maanden kreeg ik bij het aanzetten van de computer volgende mededeling op het scherm.
Ide Channel Ø master: ST380013AS 3.5
Ide Channel Ø Slave : None
Ide Shannel 1 Master Nec dvd rw nd -1300.1.06
Ide Shannel 1 Slave LTV 52s6 y sØ J

Keybord is LOCKED OUT - Unlock the key
Press F1 to continue, Del to enter setup
07/17/ 2003 - springdale - 6a79afkac - 00

op f1 drukken en op Del hebben geen resultaat!
De computer uit en weer aan zetten hielp wel.
In de loop van de tijd kwam deze mededeling steeds vaker voor. Waar in het beging 1 keer de computer UIT en weer AAN zetten hielp lukte het op een gegeven moment pas na drie tot vijf keren UIT en AAN zetten. Om mijn HD en computer te sparen laat ik hem nu dag en nacht aan.
Ook heb ik verschillende toetsenborden gebruikt, was geen oplossing.
Een aantal keren geformateerd, was ook geen oplossing.
Een BIOS update, was ook geen oplossing.
Ik kreeg wel de suggestie om op mijn moederbord een jumper te veranderen en deze suggestie heb ik nog niet uitgevoerd. Ik heb hier geen verstand van.
In bijlage de gevens van mijn moederbord.
Wie weet hier de oplossing voor mijn probleem.

Bijlagen

Functioneerd je toetsenbord als je op f1 of del klikt?
Kijk in de bios of er ergens staat van keybord: disable of enable. Staat er disable dan zet dat om op enable.
Wat is er eigenlijk veranderd aan je pc sedert het probleem? Heb je nieuwe hardware of software geïnstalleerd?
Start je pc eens zonder toetsenbord en daarna met toetsenbord.
Start je pc eens zonder internet en zet die modem eens enkele minuten zonder stroom.
Het zijn maar suggesties om te proberen je te helpen.

Hallo

Volgens mij ruikt dit heel sterk naar een defekte keyboard controller op het motherboard.

Ik vind het wel vreemd dat je zo lang wacht , alvorens enige aktie te ondernemen .

Garantie is voorbij , indien je geluk hebt ... nog net niet.

Peter

VDK_P zei:
Hallo

Volgens mij ruikt dit heel sterk naar een defekte keyboard controller op het motherboard.

Ik vind het wel vreemd dat je zo lang wacht , alvorens enige aktie te ondernemen .

Garantie is voorbij , indien je geluk hebt ... nog net niet.

Peter
Bedankt Peter,
Is dit onderdeel te vervangen?
greetz,
Eflux

jean42 zei:
Functioneerd je toetsenbord als je op f1 of del klikt?
Kijk in de bios of er ergens staat van keybord: disable of enable. Staat er disable dan zet dat om op enable.
Wat is er eigenlijk veranderd aan je pc sedert het probleem? Heb je nieuwe hardware of software geïnstalleerd?
Start je pc eens zonder toetsenbord en daarna met toetsenbord.
Start je pc eens zonder internet en zet die modem eens enkele minuten zonder stroom.
Het zijn maar suggesties om te proberen je te helpen.
Hoi Jean42,
Bedankt voor je reactie.
Deze handelingen heb ik in eerst instantie ook gedaan maar.... dus geen resultaat. Ik ben bang dat ik een stuk hardware zal moeten vervangen of mijn computer dag en nacht aan laten staan.
Greetz,
Eflux

Hallo

Meestal is deze speciaal geprogrammeerd voor betrokken motherboard , en in s.m.d. uitvoering , wat je als gewone gebruiker niet kunt desolderen.

Peter

VDK_P zei:
Hallo

Meestal is deze speciaal geprogrammeerd voor betrokken motherboard , en in s.m.d. uitvoering , wat je als gewone gebruiker niet kunt desolderen.

Peter
Hoi Peter bedankt dit gaat mij natuurlijk geld kosten:(
Bestaat er de mogelijkheid om een aantal bestaande componenten van mijn oud moederbord over te laten zetten op het nieuwe moederbord?
Greetz,
Eflux

Ook al een USB toetsenbord geprobeerd?, de USB zal wel moeten worden aangezet in de bios, ook het gebruik van Lagacy USB support op all devices, en halt on errors op disabled.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan