Ik wil een game maken en dan per "room" een andere keylistener. Dus wil ik een keylistener in een andere .java file.
Code die ik al heb :
Main.java
[CPP]
package game;
import javax.swing.*;
public class Main extends JFrame {
/**
*
*/
private static final long serialVersionUID = 1L;
public Main(){
JFrame venster = new JFrame();
venster.setSize(192,144);
venster.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
venster.setTitle("Crates");
venster.setLocation(100,100);
venster.setVisible(true);
}
public static void main( String[ ] args){
new Main();
new Menu();
}
}[/CPP]
Menu.java
[CPP]package game;
import java.awt.event.*; // voor muisacties
import javax.swing.*; // voor JPanel en JLabel
public class Menu extends JPanel
{
/**
*
*/
private static final long serialVersionUID = 1L;
// maak leeg paneel met gele achtergrond dat muisactiviteit hoort
public Menu () // constructor
{
addKeyListener(new KeyListener(){
@Override
public void keyPressed(KeyEvent e) {
System.out.println("helloWorld");
}
@Override
public void keyReleased(KeyEvent e) {
}
@Override
public void keyTyped(KeyEvent e) {
}
});
}
}[/CPP]
Code die ik al heb :
Main.java
[CPP]
package game;
import javax.swing.*;
public class Main extends JFrame {
/**
*
*/
private static final long serialVersionUID = 1L;
public Main(){
JFrame venster = new JFrame();
venster.setSize(192,144);
venster.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
venster.setTitle("Crates");
venster.setLocation(100,100);
venster.setVisible(true);
}
public static void main( String[ ] args){
new Main();
new Menu();
}
}[/CPP]
Menu.java
[CPP]package game;
import java.awt.event.*; // voor muisacties
import javax.swing.*; // voor JPanel en JLabel
public class Menu extends JPanel
{
/**
*
*/
private static final long serialVersionUID = 1L;
// maak leeg paneel met gele achtergrond dat muisactiviteit hoort
public Menu () // constructor
{
addKeyListener(new KeyListener(){
@Override
public void keyPressed(KeyEvent e) {
System.out.println("helloWorld");
}
@Override
public void keyReleased(KeyEvent e) {
}
@Override
public void keyTyped(KeyEvent e) {
}
});
}
}[/CPP]
Laatst bewerkt: