Keylogger

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Hallo,

(sorry als dit verkeerd geplaatst is, maar ik dacht keylogger = spyware)

Ik heb eens op wikipedia gelezen hoe en wat over een keylogger.
Nu kan je dus zo'n dingetje tussen je keyboard aansluiting & je pc doen.

Als je dat doet, waar worden de keys dan opgeslagen?
Ten 2e, kan je die informatie naar een andere computer sturen?

en ten 3e, kan je bijv zelf een keylogger maken, die dan openen en dan de ingevoerde toetsen teruglezen?

(dit als bijv. controlering van een computer, of als spyware)

niet voor kwade bedoellingen, maar bijv. om te controleren.

mvg lollie

keys worden dan vaak gewoon in een bestandje opgeslagen ergens verborgen op je harde schijf. deze kunnen dan via een internetverbinding direct doorgestuurd worden of op de pc opgeslagen worden (en je dat bestandje later bijvoorbeeld op usb zet).

je kan er zelf wel een maken als je kan programmeren, maar de meeste virusscanners zullen dit al snel doorhebben dus zal het niet erg effectief zijn. en ondanks dat je zegt dat je er geen kwade bedoelingen mee hebt (en dat geloof ik ook best hoor) kan ik je hier ook niet verder mee helpen. het verstandigst is ook om van deze ongein af te blijven, want als je er eenmaal een hebt zal je hem vaak ook gebruiken, en dat is een misdrijf waar je redelijk zware straffen voor kunt krijgen (op grond van bijvoorbeeld privacyschending, of ik ergere gevallen spionage).

Een keylogger is geen dingetje tussen keyboardaansluiting en PC, maar een programma dat ongezien op de achtergrond meedraait. Er zijn er die meer opslaan dan alleen de toetsaanslagen, b.v. schermafbeeldingen. En die gegevens worden dan ergens op de computer opgeslagen en dan is het een koud kunstje om deze via internet verder te sturen. Zelf maken is wel mogelijk, b.v. in VB.

Laatst bewerkt:
zo de vraagsteller heeft nu voldoende informatie.
Daarom zet ik er nu een slot op.
Dit zijn praktijken waar Helpmij.nl niet aan wil meewerken.
Zoals in bovenstaande berichten al uitgelegd is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan