Keyloggers en clipboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

evertVB

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
570
Keyloggers kunnen vaak het clipboard lezen.
Maar laat ik mijn vraag zo stellen:
Is er een substantiele categorie keyloggers die dat niet kan? (De hardware keyloggers misschien?)

Ik wil nl. weten of een verdedigingsmechanisme dat gebaseerd is op het clipboard enige zin heeft, of dat het totaal zinloos is.
 
Ervaring heeft mij geleerd dat het de mensen die deze keyloggers maken niets uitmaakt wat er onder je CTRL+V zit. Het gaat grotendeels om je bank-gegevens en populaire logins (denk aan steam/rapidshare/megaupload/hotfile, dat soort dingen)

Keyloggers vangen wel CTRL/ALT etc toetsen op, maar als je CTRL+V gebruikt dan onderscheppen ze de tekst die erop zit niet.

Of het nu op dit moment zin heeft, zou ik niet weten, maar het zou een goede investering kunnen zijn in de toekomst, omdat "hackers" later toch echt alles van de ''gehackte'' persoon willen weten.

Of er op dit moment keyloggers zijn die dit ondersteunen, zou ik niet weten. Zal even kijken voor je.

Zo ongeveer ziet een van de populairste keyloggers er op dit moment uit (screenshotje genomen, heb het programma zelf niet)

124a81x.png


Of een andere:

n6orp5.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan