kies plaat op de pc om textarea op te slaan.

• Onderwerp starter Onderwerp starter nilix
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nilix

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2009
Hallo

Ik zit met een probleem en dat is het volgende.

Ik heb een website met een text area er op en daar kan je in type. Nu staan er 2 knoppen load en save.

Het is nu mogelijk om een tekst te type in de textarea en dan op save deze op te slaan alleen doet die dat op de server zelf in de map waar de site in draait.

Hoe maak ik dit met php dat hij het aanbied om op je pc thuis op te slaan waar je zelf wil?

Neem aan dat dit wel kan en ook weer load gebruiken en kies een bestand op de client pc.

Iemand raad??

groetjes

Dat is niet echt mogelijk, eigenlijk. Het beste wat je kunt doen is een cookie gebruiken maar daar kan maar heel weinig informatie in.

Wat voor toepassing ben je precies aan het maken? Misschien is er een andere oplossing voor wat je wilt.

php is server-side, dus dat zal je niet kunnen helpen. Ik denk dat je in de hoek van javascript moet gaan zoeken.

Dat is niet echt mogelijk, eigenlijk. Het beste wat je kunt doen is een cookie gebruiken maar daar kan maar heel weinig informatie in.

Wat voor toepassing ben je precies aan het maken? Misschien is er een andere oplossing voor wat je wilt.

nee geen cookie er voor dan kan je niet zelf kiezen welke naam je geeft en waar je het bestand opslaat

je kunt een download forcen met php waarna de bezoeker kan waar hij het beatand wil opslaan. dit doe je dmv de header, meer info:
php.net/manual/en/function.header.php
kijk vooral even bij example 1

Wat betreft het laden (upladen) van de text bestanden kun je gebruik maken van een post upload methode die op php.net word uitgelegd: php.net/manual/en/features.file-upload.post-method.php
er staat daar een voorbeeldje waarmee een bestand kan worden upgeload naar een tempory plek op de server en dan word verplaats naar een vaste plek. dat laatste is in jouw geval niet nodig maar je kunt (volgensmij) gewoon een file_get_contents() op het temporary bestand doen.
als het nog niet helemaal duidelijk is of als je een code voorbeeld wil ik je daar natuurlijk mee helpen

groeten, ecross

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je javascript moet gaan gebruiken, want met php dit doen is niet zo gebruiksvriendelijk...

Javascript is niet veel beter denk ik hoor. Als je echt een file aan wilt bieden voor download dan kun je inderdaad gebruik maken van headers om de browser een bestand te laten downloaden, een uitleg daarvan staat hier:

http://nl2.php.net/manual/en/function.header.php
Kijk bij "download dialog"

Betekent wel dat andere bezoekers van je website die file niet kunnen zien, maar als dat de bedoeling is zou dat geen probleem moeten zijn.

Je zou toch een backup copy op de server kunnen opslaan en die (als het de bedoeling is) aan andere site gebruikens kunnen tonen!

Ik weet niet wat en waarom er een bestand op de gebruikers pc moet worden opgeslagen. Maar om fraude tegen te gaan zou ik het dan misschien met een timestamp opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan