Kieskeurige printer drukt géén Excel documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Mijn HP Photosmart Premium 309g drukt(e) sinds enige tijd van Excel-documenten slechts een linker strookje af van ca 4 cm breedte (daarenboven in een lettertype dat niet conform is met het origineel).
Het afdrukken van andere documenten als e-mails, Word- en PDF documenten, etc. gebeurde probleemloos.

Om dit te verhelpen probeerde ik de recentste drivers te gebruiken voor dit type en Windows 7, doch de installatie die 'volgens het boekje' gebeurt, wordt telkens gestopt wegens 'Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden'.
Tot overmaat van ramp had ik de oude drivers eerst verwijderd...

Is er soms iemand die mij kan helpen om dit toestel terug aan de afdruk te krijgen ?

Dank voor tips - Leifoet

HP Print and Scan Doctor voor Windows
gedownload.
Ook bij deze doorloop verschijnt de foutboodschap <Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden> en stopt de driverinstallatie.

Bij nader toezien blijkt het 'opgegeven bestand' (vermoedelijk) te gaan over : HPZpnp40.exe, dat niet 'gevonden' wordt.
Op 'Internet' zie ik meerdere berichten omtrent dit (niet-gevonden) bestand, maar geen enkele bruikbare oplossing.
Ik ga er van uit dat de installatie verder werkt als dit bestand 'gevonden' wordt.

Als iemand hiervoor een (mogelijke) oplossing kent of vermoedt, ik wil die graag even proberen.

Dank - Leifoet

Beste Mik Zjegger, de printer opnieuw installeren is precies het doel van mijn vraag in dit forum.
Maar zolang de installatie van de driver voortijdig stopt (en ik nog steeds niet weet hoe dit te verhelpen) kan ik mijn printer niet opnieuw installeren.
Dus, lees ik graag een oplossing voor mijn hierboven geschetst probleem ;-)
Dank - Leifoet.

Mijn HP Photosmart Premium 309g drukt(e) sinds enige tijd van Excel-documenten slechts een linker strookje af van ca 4 cm breedte (daarenboven in een lettertype dat niet conform is met het origineel).
Het afdrukken van andere documenten als e-mails, Word- en PDF documenten, etc. gebeurde probleemloos.
Heb je in Excel wel het juiste afdrukbereik gekozen?
Wat laat de preview van het afdrukken zien?
En als je naar pdf print krijg je dan hetzelfde resultaat?

Zoals in mijn eerste bericht (hierboven) omschreven kon ik alle documenten afdrukken behalve Excel.
"kon" want om het probleem op te vangen had ik de bedoeling om de driver te updaten - daartoe heb ik eerst de bestaande driver verwijderd.
En nu kan ik helemaal geen drivers meer installeren ... (zie ook hierboven)
Ik zoek dus in de eerste plaats een oplossing voor "het niet meer kunnen installeren van een de betreffende HP-driver".
Dank voor tips - Leifoet

Misschien je dus mogelijk om verkeerde redenen de oude driver verwijderd... (en was het mogelijk.. het probleem dat ik aangaf....).

Waarom zet je dan geen herstelpunt terug van voor dit probleem?

Ik stel voor dat je alle HP software van je pc verwijderd, dus ook alle mappen in Program Files weggooien en in Appdata onder je gebruikers-account.
Hiervoor moet je "verborgen bestanden weergeven" aanzetten want betreffende map is een verborgen map.
Daarna het register schoonmaken met bijv. Ccleaner of System Ninja, herstarten en de software opnieuw installeren.
Indien zorgvuldig opgeschoond zou dit geen probleem mogen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan