• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kieslijst waarvan een overzichtslijst gemaakt moet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

celle013

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Hallo,

Ik werk met een kieslijst waarbij kinderen één of meerdere workshops kiezen. Bij de gekozen workshop(s) komt een kruisje. In een ander blad moet dan automatisch een overzichtslijst komen, waarbij per workshop een lijst met kinderen verschijnt.

Uiteindelijk gaan we werken met twee kieslijsten, waarvan één overzichtslijst gemaakt moet worden.

Ik heb een voorbeeld gemaakt van wat ik wil, de overzichtslijst heb ik nu met de hand gedaan maar moet dus automatisch uit de kieslijsten komen. Kan dit???

Bijlagen

Dat kun je oplossen met
Code:
=VERSCHUIVING('kieslijst 1'!$A1;VERGELIJKEN("x";'kieslijst 1'!$B$2:$B$7;0);0;1;1)
waarin je de B in iedere kolom aanpast. Met VO de uitkomst 0 verborgen. Voor de tweede lijst die naam aanpassen.

Bijlagen

Bedankt voor de reactie.

Er is nog wel een probleem; In de overzichtslijst worden nu ook namen opgenomen waarbij geen kruistje staat...

Groeten Marcelle.

Ziet er prima uit!!

Kun je m een klein beetje uitleggen, zodat ik m zelf kan aanpassen voor meer workshops en mijn lijst met 50 kinderen?

Bedankt!!!

=LOOKUP(REPT("z";10);CHOOSE({1;2};"";INDEX('kieslijst 1'!$A$2:$A$7;SMALL(IF(INDEX('kieslijst 1'!$B$2:$E$7;;MATCH(B$3;'kieslijst 1'!$B$1:$E$1;0))="x";ROW('kieslijst 1'!$A$2:$A$7)-1;"");ROWS($1:1)))))
Dit deel:
LOOKUP(REPT("z";10);CHOOSE({1;2};"";
is een soort "error-catching", dat als resultaat een lege string ("") zet i.p.v. een foutmelding

IF(INDEX('kieslijst 1'!$B$2:$E$7;;MATCH(B$3;'kieslijst 1'!$B$1:$E$1;0))="x"
dit stuk kijkt naar 1 kolom uit het bereik B2:E7, namelijk de kolom waarvan de "titel" (b.v. voetballen, spaans,tec) matcht met de "titel" boven de formule (ook voetballen of spaans of ...), en zoekt welke rijen van deze kolom gevuld zijn met "x".

ROW('kieslijst 1'!$A$2:$A$7)-1;"")
dit stuk zet, wanneer er een "x" gevonden wordt, ofwel een rijnummer (1,2,3, etc..) ofwel een lege string ""

SMALL...........ROWS($1:1)
dit geeft bij het naar beneden trekken van de formule :kleinste(1), kleinste(2), etc.. dus de kleinste rijnummer, tweedekleinste, derdekleinste.

Hallo,

Nou, normaal kan ik redelijk uit de voeten met het aanpassen van matrixformules, maar ik krijg deze niet zoals ik m wil...

Graag zou ik het zoekbereik van kieslijst 1 en 2 willen vergroten naar B2 : P100. Ook de overzichtlijst zou dan moeten zoeken naar workshops tot kolom P.
Dan zou het (voor het printen van de lijst) ook handig zijn als de overzichtslijst op A1 of A2 begint.
En ik wil natuurlijk de namen aanpassen naar de echte namen, maar dit zou geen probleem moeten zijn toch?

Groeten Marcelle.

Zie bijlage, nieuw tabblad "overzichtlijst2"
Ik heb ongeveer 25 rijen voorzien per kieslijst voor het overzicht, indien nodig start je de "blauwe" formules nog een stuk lager en trek je de gele formules door in het vrijgekomen gebied.
Let op: matrixformules doortrekken over heel grote bereiken kan de berekentijd zichtbaar vertragen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan