kiezen tussen Dell Inspiron1520 en Sony Vaio FZ21M

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtf74

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2007
Hallo na een lange zoektocht is de afvalrace gestopt van onderstaande lijstje zijn alleen de inspiron1520 en de Vaio FZ21M over.

Dell Inspiron 1520
Acer Aspire 5920G-602G25MN (super specs voor de prijs, twijfels over kwaliteit)
Sony Vaio VGN-CR-21S/L (voor paar tientjes heb ik meer aan de FZ21M)
Fujitsu Siemens M9500 (zit overal een beetje tussen in, is het allemaal net niet)
Sony Vaio VGN-FZ21M
Lenovo Thinkpad T61 (specs te mager voor hoge prijs)

Maar nu weet ik het niet meer.
Ga ik voor het de duurdere maar mooiere sony (met blueray speler) of de goedkopere en iets betere Inspiron 1520.

Hieronder de specs van beide laptops:
Dell Inspiron 1520:
C2D T7250
2GB
GeForce Go 8600M GT 256MB
160GB 7200rpm
15,4" 1440x900 WXGA+
801.11a/b/g/n 100Mbps
BT: JA
2,9kg
€ 959,00

Sony Vaio VGN-FZ21M:
C2D T7250
2 GB
GeForce 8600M GT 256MB
200 GB 5400rpm
15" 1280x800 WXGA
801.11a/b/g/n
100Mbps
BT: JA
2,8kg
€ 1.112,00

De acer is o.a. afgevallen vanwege mijn twijfels over de kwaliteit.
Hoe zit dat bij deze twee concurrenten?
als je de blueray speler bij de Vaio wegdenkt, dan is de Vaio eigenlijk toch goedkoper?
Dat zou ik niet verwachten eigenlijk.

Is voor mij en m'n vriendin. voor thuisgebruik (internet, af en toe een spelletje, office, foto's kijken) en onregelmatig voor school/werk (aantekeningen, presentaties).

Wat zijn nou specifieke zaken waar ik bij de aanschaf van een van deze laptops rekening mee moet houden?

De Vaio is ook te koop voor 999,- euro, maar ik zou (tussen die twee) kiezen voor de Dell. HD is wat sneller, dus snellere gegevensoverdracht en de beeldschermresolutie van de Dell is een tikje hoger, dus meer en scherper in beeld. Voor wat je opgeeft als gebruiksdoelen zijn ze alletwee even goed, zelfs "te zwaar", maar de praktijk leert, dat er na een tijdje toch meer verlangd wordt van een PC.

Dat is de FZ21E, niet de M zie ik?

Hoe zit het dan met de HDD's?
Natuurlijk is 7200rpm sneller maar is dat waarneembaar op een laptop?
Dan lees ik weer ergens dat je er nauwelijks iets van merkt en dat het wel heel veel ten koste gaat van stroomverbruik (hoewel draadloos werken niet de prioriteit heeft. Als 't ie maar een uurtje of 2 zonder stroom kan is het prima eigenlijk).

Zou het ook veel meer lawaai maken als een 5400rpm HDD? Of is dat te verwaarlozen?

Op het scherm van de Vaio staat een 1080p full HD stikker. Maar moet ik dat gewoon zien als een reclame sticker omdat beide laptops >1080 beeldlijnen hebben?

Dan nog de Blueray speler van de Vaio. Voor +/- 150,0 meer heb ik dus zo een speler op de VAIO. Als ik deze nu via HDMI aansluit op mijn Plasma televisie, kan ik dat dan zien als een volwaardige Blueray speler. en dus veel beter dan mijn huidige DVD speler van Onkyo (4 jaar oud)? Want dat zou dan wel weer een flink pluspunt zijn. Bij de Dell betaal je geloof ik bijna tegen de 400,- eur. voor een BR-speler.

Je kan inderdaad je laptop aansluiten op je plasma als je daar ook een HDMI aansluiting op hebt...

Persoonlijk heb ik een FZ11E, iets ouder model, maar ik ben er wel tevreden van... Alleen de batterijduur kan wel tegenslaan... De Full-HD slaat op de HDMI out poort die je hebt aan de laptop... Deze geeft trouwens wel mooi beeld op tv... :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan