Kiezen tussen intel HD en Nvidia GT555m

Status
Niet open voor verdere reacties.

rgv1980

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Berichten
7
Wie kan mij helpen? Ik zit namelijk met het volgende probleem.
Wanneer ik bijvoorbeeld het spel battlefield 3 opstart zijn de graphics erg haperig. Bij het spel PES 2011 geeft hij bij het opstarten al aan dat mijn computer niet aan de systeemeisen voldoet terwijl beide spellen voorheen vloeiend te spelen waren in 1920x1080. Wanneer ik bij settings.exe kijk van PES2011 kan ik ook niet meer kiezen voor 1920x1080.
Ik heb een geïntegreerde videokaart (Intel HD graphics family) en daarnaast een videokaart van nvidia (GT 555M). Wanneer ik bij apparaatbeheer kijk zijn beide kaarten correct geïnstalleerd en zijn de drivers up-to date. Ik heb voor beide kaarten al nieuwe drivers geïnstalleerd. Eerder werd er door de computer automatisch een keus gemaakt welke videokaart te gebruiken. Het lijkt erop dat dit nu niet meer gebeurd. Ik heb werkelijk al van alles geprobeerd zoals de instellingen in het configuratiescherm van nvidia gewijzigd maar niks helpt.
 
Hoi !

In het bios duiken en de on-bord graka uitschakelen !

Staat meestal bij: "On-board pheriphicals".

Raadpleeg evt. de handleiding bij je mobo.

Mogelijk is je losse graka defect, alleen dan wordt er op de on-board kaart overgeschakeld.

Greetz,

Harry.
 
Beste Harry,

Bedankt voor je antwoord. In de bios kan ik echter niks uitschakelen. Hoe zou ik kunnen controleren of mijn losse graka kapot is?
 
Doe is rechtermuisknop op de snelkoppeling en dan kies je voor uitvoeren met krachtige NVIDIA processor ofzoiets. Zou moeten werken!
 
Ook dat heb ik al geprobeerd maar werkt niet. Hij geeft dan het volgende aan:

Waarschuwing:
Je computer voldoet niet aan de minimale systeemvereisten om deze software uit te voeren. Er kunnen fouten optreden tijdens het gebruik.
De videokaart voldoet niet aan de vereiste specificaties. (GPU:VRAM 128 MB)
De instellingen kunnen niet worden overgenomen vanwege de specificaties van de computer.
 
Hoi !

Het betreft dus 'n laptop ?

Tja.....da's niet echt geschikt voor spellen.

Nieuwste drivers al gedownload ?

Greetz,

Harry.
 
Beste Harry,

Ik weet dat een laptop niet altijd even geschikt is voor spellen maar deze wel. Tot gisteren voldeed hij namelijk prima. Zelfs de nieuwste spellen als battlefield 3 draaiden perfect in 1920x1080. Het probleem lijkt te zijn dat hij de nvidia kaart niet meer gebruikt en alleen de geïntegreerde videokaart.
Alle drivers zijn overigens up to date.
 
Hoi !

In 'n laptop en 2 graka's ?

Ben ik nog niet tegen gekomen, maar goed: als dat wel zo is moet je er toch een kunnen uitschakelen ?

Bovendien: als de 555M perfect werkte zou er niet overgeschakeld worden.

Mijn indruk is dat de 555M bezweken is aan te hoge temperaturen, juist ten gevolge van dat gamen op hoge resolutie.

Daar sneuvelen de meeste laptops op na verloop van tijd.....

Kijk es in je laptop of van binne alles stofvrij is; als je het zelf niet durft laat je 'n onderhoudsbeurt uitvoeren.

Als dat niets oplost: kaart definitief kaduk.

Greetz,

Harry.
 
Hoe kan dat nou, dat hij het tot gisteren prima deed?
Je zou bijna denken dat je per ongeluk iets gewijzigd hebt bij de instellingen, want een pc schakelt zomaar niet terug of zie ik dit verkeerd?

Ik begrijp sowieso niet waarom ze in een laptop ook nog een on-board kaart erin zetten, de meeste laptops hebben gewoon één grafische unit.
Ik snap wel dat er bij desktop mobo's standaard een onboard bijgeleverd wordt waarna de gebruiker de keuze heeft er een losse videokaart bij te zetten maar waarom men dat bij laptops doet is onbegrijpelijk.
 
Ik ben gisteren en vanochtend wel bezig geweest om de startpagina van firefox te herstellen. Ook dit heb ik met behulp van iemand anders moeten doen aangezien ik er zelf niet uit kwam. In het volgende forum staat precies wat ik gedaan heb:

http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=34&t=31964
De helper in bovenstaand forum ziet geen verband tussen de problemen. Wellicht 1 van jullie?
Zelf heb ik niks aan de instellingen veranderd.
De on board kaart in een laptop heeft met name te maken met een lager energiegebruik.
 
Het is gewoon een kaart die samenwerkt met die van Intel voor wanneer er minder kracht nodig is, die kaart hoort het gewoon nog te doen. Dus dat uitvoeren met.... Nvidia werkt ook niet? Hele drivers weghalen en opnieuw installeren?
 
Helaas werkt uitvoeren met ...niet. Ik zal nogmaals alle drivers verwijderen en opnieuw installeren. Kijken of het dan lukt. Niets wijst er namelijk op dat de kaart zelf kapot is. Wanneer ik instellingen wijzig geeft het icoontje in het systeemvak namelijk ook aan dat er nvidia gpu activiteit is.
 
Alle drivers inmiddels volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas zonder succes. Iemand nog een idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan