Beste mensen,
Ik wil iets heel simpels volgens mij...
Ik heb een tabel personen en een tabel adressen.
Verschillende personenen kunnen namelijk bij elkaar op hetzelfde adres wonen vandaar dat ik deze splits...
Nu wil ik een persoon invoeren, daarna wil het adres (als het al bestaat) selecteren en anders een nieuw adres toevoegen. Dit alles in één formulier.
Dit zou geen enkel probleem in Access moeten zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij een hint geven.
tblpersoon
persoon_id
voornaam
tussenvoegsels
achternaam
adres_id
tlbadres
adres_id
straat
huisnr
toevoeging
postcode
plaats
Adres_id is dus het relatie veld. En Access wil alleen een 1 op veel relatie maken terwijl ik een veel op één relatie wil maken.
Iemand een suggestie hoe ik dit kan doen?
Nanne
Ik wil iets heel simpels volgens mij...
Ik heb een tabel personen en een tabel adressen.
Verschillende personenen kunnen namelijk bij elkaar op hetzelfde adres wonen vandaar dat ik deze splits...
Nu wil ik een persoon invoeren, daarna wil het adres (als het al bestaat) selecteren en anders een nieuw adres toevoegen. Dit alles in één formulier.
Dit zou geen enkel probleem in Access moeten zijn, maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij een hint geven.
tblpersoon
persoon_id
voornaam
tussenvoegsels
achternaam
adres_id
tlbadres
adres_id
straat
huisnr
toevoeging
postcode
plaats
Adres_id is dus het relatie veld. En Access wil alleen een 1 op veel relatie maken terwijl ik een veel op één relatie wil maken.
Iemand een suggestie hoe ik dit kan doen?
Nanne