Kijken hoe vaak iemand naar een bepaalde map gaat of programma opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

athestreet

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo,

Ik zoek een script of iets waar ik kan zien hoe vaak een bepaalde map wordt benaderd per jaar. Of hoe vaak een programma wordt opgestart.
Sommige programma's worden te weinig gebruikt, maar wil het graag aantonen dat dit zo is. (vooral een map is daar belangrijk in)

Kun je alleen met Auditing doen, en dat werkt alleen op W7 Prof en hogere versies.
Dus voldoet je server/werkstation daaraan: Object auditing aanzetten, en dan specifiek op die map/bestand/programma aangeven dat daarop auditing moet plaatsvinden. In de Security / Beveiliging Windows Logboek kun je dan zien wie wanneer de map/bestand heeft gestart/geopend.

Kijk hier hoe object auditing aan te zetten.
Kijk hier voor wat stappen om dan de specifieke map/bestand te laten auditen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee hoor. Auditing werkte ook al onder NT 4.0. Voor de rest prima uitleg

Voor zover ik trouwens kan zien is er alleen auditing op bestands-/map niveau. Auditing van het starten van software heb je serieuze management tools nodig, die mogelijk meer kosten dan de besparing die je wenst te realiseren.

@RogerS: Wat ik bedoelde aan te geven is dat Auditing niet is in te stellen op Windows 7 Home, Starter of Home Premium. De vraag staat in de W7 sectie, dus wilde ik de vragensteller erop wijzen dat Auditing (binnen de W7 varianten) alleen in W7 Prof, W7 Ultimate of W7 Enterprise is in te stellen. Ik had mogelijk het beter kunnen opschrijven als:
[...]en dat werkt alleen op W7 Prof en hogere versies van W7.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Geen probleem. Ik ben niet meer zo scherp vandaag merk ik.

Bedankt voor je uitleg.
helaas ben ik als gebruiker beperkt om deze instellingen te doen.
Ik zoek het dan ook meer in script form als dit wel wil lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan