• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kijken of deel van een cel een bepaalde waarde heeft

• Onderwerp starter Onderwerp starter HJ25
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HJ25

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2013
Stel, in cel A1 staat hetvolgende: A/B1/B2

Is er een formule die bekijkt of in cel A1 de letter "A" voorkomt, en als die er staat dat hij dit aangeeft?

Het volgende zou moeten werken:

=ALS(ISFOUT(VIND.ALLES("A";A1));"A komt niet voor";"A komt wel voor")
of
=ALS(ISFOUT(VIND.SPEC("A";A1));"A komt niet voor";"A komt wel voor")

VIND.ALLES is hoofdlettergevoelig en VIND.SPEC is dat niet.

Mvg, Ronald

Code:
=DEEL(A1;VIND.SPEC("a";A1;1);1)
Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedankt! Is de formule ook aan te passen zodat ik hem kan gebruiken voor de voorwaardelijke opmaak waarbij er geen tekst in de cel terecht mag komen maar alleen de kleur van de cel verandert wordt?

Is hier ook een formule voor die te gebruiken is in de voorwaardelijke opmaak?

In voorwaardelijke opmaak kun je geen matrix-formules gebruiken.
Als je ze invoert lijkt het alsof ze gebruikt kunnen worden, maar sla je het sheet op en open je het opnieuw, dan is de matrix-formule geen matrix-formule meer in de VO.

Een oplossing lijkt mij het gebruik van een hulpkolom, die je dan weer gebruikt voor de VO. Eventueel een andere oplossing zou zijn via VBA.

Laatst bewerkt:
Niet geheel van mezelf maar mbv het forum in elkaar geflanst. :p :d :P

Willem, wie doet dat uiteindelijk niet?? Mijn vaardigheid komt daar voor het allergrootste deel vandaan.

Dan ben ik dus gelukkig ook niet de enige.
Iedereen weet een heel klein beetje.
Met z'n allen weten we alles ?!

Ben je naar dit opzoek?

Nee helaas niet. Met het bijgevoegde bestand wordt mijn vraag misschien wat duidelijker. De formule moet kijken of D1 t/m D4 bijvoorbeeld "A" bevat en dan kijken naar C1 t/m C4 welke tijden er staan voor de cel waar een "A" in staat en vervolgens in de tabel daaronder de juiste cel rood kleuren.

Bijlagen

Post nu even en bestandje met waarden en kleur dan handmatig de cellen rood.

Met een nog iets ander layout (layout #15 en #17 waren ook niet het zelfde) mijn eerder gegeven oplossing verwerkt.

Bijlagen

Klopt, maar de formule die daar in staat die controleert maar één cel. Wanneer ik hem aanpas zodat hij een heel bereik moet controleren werkt hij niet meer terwijl dat toch wel de bedoeling is

Ik heb nu een bestandje met een aantal formules, alleen deze werken niet goed. De formule in de voorwaardelijke opmaak werkt wel goed maar deze is niet voor 4 of 5 rijen te maken ivm de lengte van de formule. Iemand een oplossing?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan