Kijken vanaf de rechterkant

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hallo allemaal,

Bij een Thermaltake Overseer RX-I zit er aan de linkerkant van de behuizing een plaat met een fan, waar je naar binnen kan kijken.
Nu staat mijn PC aan de linkerkant van mijn bureau, en kijk ik tegen de rechterkant.
Maar is er een manier om dat om te draaien?

Alleen de platen omdraaien kan niet, dan zit het moederbord etc. in de weg...
Moet je dan een hele andere kast hebben?

Of je moet een andere kast kopen, of je moet aan het casemodden gaan.
Hier over HIER meer te vinden.

Leuk voor als je creatief bent en tijd over hebt.

Omdraaien zal niet gaan. Aangezien de plaat waar het moederbord aan vast zit, vast zit aan je kast.
En mocht dit wel lukken dan staat het moederbord op zijn kop, en dan kan dan weer niet met alle aansluitingen aan de achterkant van de kast.

Kun je niet gewoon je kast naar de andere kant verplaatsen?

Verplaatsen kan niet, dan staat hij in het midden van mijn kamer, en dan loop ik hem eraf, en staat erg vaag.

Een andere kast... Is er dan een soort 'britse' versie van kasten?

nee, is verscchillend per merk en type, bijv. medion computers zijn vrijwel allemaal in het formaat BTX, dit wil zeggen dat het moederbord tegen de linkerkant van de kast aan zit, terwijl het vrijwel altijd bij andere merken aan de rechterkant is.

Het standaard formaat voor kasten (ATX) is zo gemaakt dat de moederborden vaak aan de rechter kant van de computer zijn gemonteerd.
Er zijn bepaalde kasten die dit precies andersom hebben (die jij brits noemt).
Dit zijn er alleen heel weinig.

Deze kasten hebben het moederbord onderste boven gemonteerd (anders kom je met de PCI-kaarten in de problemen).
Er is maar een kleine kans dat je zo'n kast vind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan