Kijkhoek en verkleuring van de nieuwe 4k monitor (met TN-Panel) van samsung

Status
Niet open voor verdere reacties.

smikkelsmurf

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Het gaat om de: Samsung 28D590D met een resolutie van 3840x2160
Zie link
Zie link

Ik wou graag weten wat er gebeurt bij een kijkhoek van bijv 45 graden.
Zowel horizontaal als verticaal.
Ik wou misschien eentje horizontaal en eentje verticaal gaan gebruiken.
Maar gaat dat wel goed als ik ze naast elkaar zet?
De kijkhoeken nemen behoorlijk toe, is het dan nog te lezen?

Wie heeft nu al ervaring met dit scherm ??

Wie weet waar een winkel zo'n scherm ter demonstratie heeft staan ???
Dan kan ik het met mijn eigen ogen zien (heb er nog geen gevonden)

Ik woon in limburg, maar ben niet bang om 50-100KM te rijden op m'n scootertje
Zeker voor zo'n serieuze aanschaf.

Zo te zien hebben de scheer en foppen, mediamarkt en saturn deze te koop, als ik jouw was zou ik daar eens een kijkje nemen.

Wat winkel verkopen hebben ze niet allemaal in de winkel zelf staan.
Dat ligt helemaal aan het gebied waar de winkel ligt en wat de mensen uit geven.
Was laatst bij de BCC, en die had hem niet in de zaak staan omdat mensen in dat gebied niet zoveel voor een monitor zouden betalen.

Dus we gaan het effe niet hebben over waar die op het internet allemaal te koop is
Maar welke winkel deze monitor daadwerkelijk in de winkel heeft staan, en ook nog draaiende

Dan zul ne toch winkels bij langs moeten gaan om te kijken of ze daar zijn. Er zijn vast niet veel mensen die in hun vrije tijd eens gaan kijken waar de monitor die jij graag wil hebben verkocht wordt.
Je kunt ook eerst de winkel bellen en vragen of ze deze hebben staan.

Smikkelsmurf, Niet vervelend bedoelt, maar bespaart je misschien wel heel wat kilometers op je scooter.

TN panelen hebben over het algemeen de eigenschap dat de kleuren gaan verdraaien als je er niet helemaal recht voor zit.
Als je schermen gekanteld wil gaan plaatsen dan raad ik je eerder aan om voor IPS schermen te gaan kijken, tenzij de positie waar het scherm komt te hangen op zo'n manier is dat je er recht voor zit.

Ik werk zelf al 8 jaar met 3 TN beeldschermen dus ik ben het gewend maar hou rekening verandering van kleur hoe groter je kijk hoek veranderd hoe groter de verandering en verdraaing van kleuren op het display.

Ik hoop dat ik je iets aan bruikbare info heb kunnen geven.

Mvg,

Ash

Laatst bewerkt:
yep "Woutertjuh88" klopt, roermond (waar ik woon) heb ik al uitgekamd, nergens te vinden.
Yep "Ashketchum22NL" klopt, maar er wordt veelbelovend over gesproken.
Ook dat de kijkhoek en de kleuren veel beter zijn dan de TN-Panels zoals we die standaard kennen.
Zie deze link met commentaren over deze monitor.
Maar dan nog moet ik het eerst zelf zien.

Zelf heb ik nu een 24" scherm van HP (HP w2448hc).
Als ik mezelf veel naar links beweeg en naar rechts en naar boven, dan heb ik nog niet veel last van de verkleuring (donker worden en onleesbaar)
Trouwens onder zo'n extreme kijkhoek werkt geen mens.
Maar naar onder is GIGANTISCH
Het wordt ZOOO DONKER dat niks meer leesbaar is, en begint al bij een hoek van 15graden.
waarom naar onder zou je zeggen he?
Dit scherm kan ik niet rechtop zetten en er dan zonder problemen mee werken, tenzij je er kaasrecht voor blijft zitten.

Helaas doe ik veel hobby-en, en dat houd in dat ik door mijn kamer loop terwijl ik naar het scherm kijk.
Of op een andere plaats in de kamer zit te solderen enz, en dan ook nog naar het scherm moet kijken om de instructies op te volgen.

Daarom wou ik weten hoe goed dit scherm (SAMSUNG 28D590) doet scoren onder een bepaalde kijkhoek.

Laatst bewerkt:
Ik heb via de link de review gelezen van ankhie en deze persoon geeft al aan dat er kleur verschil zit als je je hoofd beweegd. Dus lijkt het mij dat je bij 45 graden ook verkleuringen gaat zien. Maar nogmaals wil je zeker weten hoe het is, dan zul je zelf op zowk moeten naar de monitor. Je kunt niet van ons verwachten dat wij weten in welke winkel bij jouw in de buurt deze monitor verkocht wordt.

Laatst bewerkt:
De volgende linken bevatten video's waarbij ze het scherm draaien.
link
link
link
link
Men kan zelf zien - en oordelen.
Zelf vind ik de verkleuring reuze mevallen naar de zijkanten en naar boven toe.
Maar weer hetzelfde probleem naar onder toe !!!
Het wordt dan gewoon donker en weg is de tekst.
Dit scherm in prostret-stand gebruiken wordt al moeilijk, je moet namelijk echt de hoeken weten waaronder je gaat kijken, en dan moet je kijken of je dat in een opstelling kan realiseren.
Da's nog maar de vraag.
Het beste zou zijn om een schaal-tekening te maken met een CAD-programma (of tekenprogramma)

Ga ik later wel doen (denk dat ik eerst de opstelling teken, en dan kijk wat de minimale en maximale kijkhoeken kunnen/mogen zijn)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan