Kill the robots

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rizze
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rizze

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Kill the robots<<<<Opgelost>>>>>

Als we nu is met z'n allen (en dan bedoel ik alle fora die er zijn op het internet zoals save XP nu loopt) fictieve email adressen in onze antwoorden en vragen zetten zouden die bots dan niet tilt slaan?
Zoiets: vals.adres@belgacom.be
of : kartonne.doos@telenet.be
of : bruine.schoen@scarlet.be
of : hoge.boom@dommel.com
of : ****.kever@belgacom.net ne mooie vind ik Laughing Laughing Laughing
of : hol.tor@tiscalli.be
en ga maar door.
Het zou nog plezant zijn ook.

Rizze

Laatst bewerkt:
Gaat niks helpen: Spammers hebben miljoenen e-mail adressen die ze proberen. En ze blokkeren niet op 1 of meer niet-geldige e-mail adressen.

Tijs.

Ik bedoel niet één of meer, maar als ze moesten miljoenen valse adressen hebben, moeten ze die toch ook verwerken en die ze terug krijgen en gewoonlijk enkele malen alvorens ze uit de database worden gehaald.

Rizze

bril.glazen@dommel.net

Denk eraan dat Helpmij je e-mail adres als een plaatje voorstelt! Daar kan de gemiddelde spammer niets mee, en zal het dus overslaan: Helpmij 'beschermt' in postings genoemde e-mail adressen door het als grafisch plaatje te tonen i.p.v. als tekst, dus het 'oogsten' van deze fake e-mailadressen door spammers is al (enigszins) moeilijk gemaakt, de kans dat jouw bril.glazen@dommel.com wordt gebruikt door spammers al behoorlijk klein.

Daarnaast worden de mailservers die de bij de valse e-mailadressen horen ook belast (zij het kort) met verzoeken mail af te leveren aan niet-bestaande e-mail adressen, dus wat mij betreft is het initiatief goed bedoeld, maar niet zinvol.

Meer heb ík er niet over te melden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan