Killdisk gebruikt, nu ziet windows cd geen hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Beste,

Ik heb met killdisk de HDD leeg gemaakt omdat deze van eigenaar wisselt. Nu heb ik doormiddel van hirens cd een MBR gemaakt en een partitie ingesteld. deze kan ik ook gewoon benaderen met een bootable windows cd en andere dos tooltjes. maar zodra ik de windows cd erin duw, dan zegt die dat er geen HD aanwezig is.

iemand een oplossing?

alvast bedankt!

Laat me raden: Het is een SATA schijf of een SCSI of een RAID schijf én je gebruikt niet de Windows installatie-cd die ooit bij die pc geleverd is (of je moederbord is ondertussen vervangen).

Dit is vooral een probleem bij XP, want die heeft (standaard) geen SATA controller-drivers en maar heel weinig SCSI en RAID controller-drivers aan boord.

Je zult dus (indien XP) eerst de juiste SATA/SCSI/RAID controller-driver moeten integreren in een nieuw te branden XP installatie-cd. Dat zijn zgn. Tekst-mode drivers (met een TXTSETUP.OEM + *.sys + *.inf bestand)

Instructies voor driver en service pack integratie met nLite:
hier
hier
hier

In Vista/Windows 7 kun je die driver laden in het scherm waar nu geen schijven worden getoond. Dat kan gewoon vanaf memory-stick of floppy-disk etc.

Succes,

Tijs.

@ feint, Als je nu nog even vermeldt welke windowsversie je gebruikt?:)

ik kan hier pas weer over een week mee verder dus het zal even duren voordat ik hiermee aan de slag kan.

ik gebruik windows xp home edition sp2

edit
na het proberen te vinden van de drivers bleek dit niet te werken en omdat het lang genoeg duurde hebben wij besloten een IDE hd in te bouwen en de sata te gebruiker bij een nieuwer systeem

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan