killdisk vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tam24

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2007
Berichten
62
Killdisk is nu bezig met het erasen van mijn harddisk maar wil ff checken of het wel goed gaat.

Klopt het dat ik heb gekozen voor one pass zeros of zoiets
en dat ik in een vak moest invullen erase-all-data en dan enter drukken?

Ik wil graag zeker weten dat mijn harde schijf echt leeg wordt straks omdat ik mijn complete pc verkoop als 1 geheel.
 
Killdisk schrijft nu overal eenmaal nullen overheen.
Data wordt dus niet gewist, maar vervangen.
Voor elke leek is de disk nu afdoende gewist,
maar speciale programma's en technieken kunne (een gedeelte van) de data wel terughalen.
Daarvoor meerdere passes nodig en andere algoritmes(vorm van willekeurige data waarmee de disk beschreven wordt)
 
Ok thnx

Ik hoef me vast niet druk te maken dat mijn oude pctje bij een pc deskundige terecht komt toch :rolleyes:
Ik bedoel dingen die hij evt kan achterhalen zullen toch voornamelijk bestanden zijn en zo?

Ik heb trouwens eerst alles verwijderd en de prullenbak geleegd maar dat zal vast niets extra's doen...

Maar iemand kan dus wel gewoon xp er weer opzetten toch?

pc start zojuist opnieuw op en zie een mooi groot blauw scherm met allerlei tekst en dingen

Heb weer gekozen voor de free versie en moest weer erase-all-data invoeren, klopt dat?

Iemand zegt net tegen mij waarom ik niet gewoon formateren doe, tja ik weet niet, was dat beter geweest?
 
Laatst bewerkt:
Net hoor met formateren wordt alleen het bestandssyteem gewist.
Data is dan relatief makkelijk terug te vidnen.
Dat is nu een stuk moeilijker, zie post mrmusic
Tenzij je er iets op hebt staan wat Peter R de Vries interessant zou vinden.:D

Ps zolang de cd /diskette van killdisk erin zit blijft hij daar opnieuw mee opstarten.
Die kan er dus uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan