• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kilometer door rekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DenotsNiaga

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
wat ik graag wil is het volgende:

ik vul 1x de beginstand in (BV in J3) Zie bijlage
en dan moet de formule alles door rekenen.

kan iemand mij helpen AUB :thumb:Bekijk bijlage KMauto.xlsx

Laatst bewerkt:
mss dat je hiermee iets kan...

=ALS(ISGETAL(I2);I3+I2;"")

groeten spiesse

ik kom er niet helemaal uit

ik wil graag een formule die ik kan doortrekken over de gehele pagina
aangezien het excell bestand heel erg lang is.

en door de dagen zitten er lege regels bij, zoals in het voorbeeld bv regel 7,8,9,10

nee ik heb al zo veel werk gedaan om het kloppend te krijgen alleen omdat ik steeds ritten er tussen moest zetten klopt er nu helemaal niks meer van mijn "begin KM" "eind km" ik wil echt graag een formule die ik in het voorbeeld kan plakken

DenotsNiaga,

zet in K3:
Code:
=ALS(J3="Beginstand";"Eindstand";ALS(ISGETAL(J3);J3+G3;""))

geef dan K3 de volgende voorwaardelijke opmaak:
celwaarde
gelijk aan"
="Eindstand"

opmaak
patronen > zwart
lettertype> wit

en trek nu door zover je wilt, ZONDER cellen over te slaan!

And you get StonedAgain

Laatst bewerkt:
lol

het lukt mij niet hoor, hij vult dan niks in bij J4 en dus gaat het bij de volgende regel al fout

kan je het in het voorbeeld laten zien?

Laatst bewerkt door een moderator:
wat moet er dan in J4 komen?

Je vraagt nl om slechts één formule die kunt door trekken.

lol

het lukt mij niet hoor, hij vult dan niks in bij J4 en dus gaat het bij de volgende regel al fout

kan je het in het voorbeeld laten zien?

In kolom J kun je in de voor zich sprekende cellen de volgende formule neerzetten, voor J5 geldt dan: =ALS(K3="";"";K3) => Als K3 leeg is, is J4 ook leeg anders geld de waarde van K3. Dan is de eindstand van rit 1 de beginstand van rit 2.

Ook even een stuiver in het zakje. Let wel even op de voorwaardelijke opmaak in de kolommen J en K, en dan niet vergeten het bereik daarvan aan te passen.
Formules in J4 en K4 zonder cellen over te slaan doortrekken naar beneden.

Aaanpassing: Foutje hersteld in bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ja ziet er goed uit maar nu rekent hij alleen de zakelijke kilometers,
verder ziet het er echt perfect uit

Kijk nog eens goed: ik zie duidelijk dat ook de privékilometers worden meegenomen.

sorry hoor ik had het fout hij doet het wel

alleen kan je deze noob nog even vertellen hoe ik hem door kan trekken

wat bedoel je met Let wel even op de voorwaardelijke opmaak in de kolommen J en K, en dan niet vergeten het bereik daarvan aan te passen.

ik krijg de melding als ik hem doortrek, voor deze bewerking moeten alle samen gevoegde velden de zelfde afmetingen hebben

Doortrekken: selecteer de cellen J5 en K5, zet de punt van de cursor op de zwarte stip in de rechteronderhoek in cel K5, druk de linker muisknop in en sleep naar beneden, zover als je nodig hebt.

In het gegeven voorbeeld komen geen samengevoegde cellen voor, althans in het gedeelte waarin met de door mij gegeven formules wordt gewerkt, dus die opmerking krijg ik niet als ik ga slepen. In het algemeen gezegd: vermijd samengevoegde cellen: zij leveren in veel gevallen de nodige problemen op.

De kleuring van de cellen met de inhoud beginstand en Eindstand is gedaan met voorwaardelijke opmaak. Voor deze voorwaardelijke opmaak zijn bereiken aangegeven waarbinnen die moet gelden. De opgegeven bereiken in het voorbeeld zijn $J$3:$J$47 en $K$3:$K$47. Als je jouw schema verder uitbreid naar beneden, dan zul je de rijnummers 47 daaraan moeten aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan