Kilometer reductieplan help

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenMioch

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Beste mensen,

Ik hoop dat ik het goed uit kan leggen;

Ik heb twee tabellen met daarin mensen die deelnemer zijn aan een kilometer reductieplan.
Deze mensen mogen van de werkgever één keer per week met de auto komen.
Nou heeft de baas een kenteken camera neergezet aan de ingang van het parkeerterrein welke kentekens leest. Het is de bedoeling dat eruit naar voren komt welke personeelsleden "van twee walletjes eten" dus én een vergoeding krijgen voor het niet komen met de auto, en het vervolgens toch doen..

Wat ik wil is in mijn tabel met voertuig en kentekenhouder gegevens een veld toevoegen genaamd "KRP" (Kilometer reductie Plan). In dit veld moet Ja of Nee komen te staan. Ja als ze voorkomen in de twee tabellen en nee als ze er niet in voorkomen.

Dit kan door middel van het personeelsnummer. Dit is niet de Primairy key maar het is wel hetzelfde gegeven in alle drie de tabellen.

iemand enig idee hoe ik het voorelkaar ga krijgen om de twee tabellen met "Krp-ers" te scannen, en in de tabel met voertuighouders dan een ja of nee te zetten ..

Momenteel ben ik 600 ! Krp-ers handmatig aan het opzoeken. Dat is echt geen doen. Leuk voor de pilot, maar dit moet ik automatiseren, anders word ik een beetje gekker dan ik al was hahaha.

Alvast dank voor het meedenken.

Helemaal duidelijk leg je het niet uit; als iemand meedoet aan een KRP plan, dan doet-ie mee of niet. Dus dat leg je vast in de werknemerstabel middels een Ja/Nee veld. Vervolgens heb je blijkbaar een aparte tabel waarin je vastlegt welke auto's het terrein oprijden. Die kentekens heb je ook bij je werknemers. Met een query kun je dan heel makkelijk achterhalen welke auto's, en hoe vaak per week op het terrein staan. Je filtert dan op KRP=Ja, en AantalVanId >1 (op basis van ID telling per week) om de zondaars te filteren.
Daar hoef je dus m.i. handmatig geen vinkjes voor om te zetten.

Hoi Michel, bedankt voor je reactie.

Het probleem is dat ik ongeveer 2600 mensen in mn hoofdtabel heb staan, maar hierin staat dus (nog) niet of ze deelnemer aan de KRP zijn.
Die informatie heb ik via een excell sheet aangeleverd gekregen in twee tabbladen. Deze informatie heb ik ook opgenomen in tabellen.
Het probleem is dus dat ik een lijst heb met voertuighouders en relevante gegevens (tabel parkeerbeheer), en twee lijsten met personeelsleden die deelnemer zijn aan het KRP (tabellen tblKRPdeelnemers en tblKRPdeelnemersNieuw).
Als ik elke maand handmatig de gegevens moet nalopen daar word niemand vrolijk van, ik zeker niet want dat is dagen lang werk. ik moet dit gedeelte dus automatiseren.

De truuk is dus om die twee gegevens met elkaar te matchen door middels van het personeelsnummer, want dat is het enige gemeenschappelijke wat alle drie de tabellen hebben. En mijn grote voorkeur gaat uit om dit in de tabel parkeerbeheer te zetten omdat dit uiteindelijk het makkelijkste is. Als ik namelijk de kentekens achter de deelnemers zet in de overige twee tabellen word het rommelig aangezien iemand wel zeven vergunningen kan hebben bijvoorbeeld. vandaar het ja /nee veld in de tabel parkeerbeheer. Bij elk record heb ik dan een ja of nee staan.
De data waar "ja" achter staat lever ik uiteindelijk aan bij de ICT en die gaan verder om de scanpaal te voeden met deze data.

Ik hoop dat het zo duidelijker is.

Ok ik heb via een union query de twee genoemde "KRP" tabellen samengevoegd, en vervolgens de duplicaten verwijdert.
Wat overblijft is de personeelsnummers van de KRP deelnemers.
Wat er nu moet gebeuren (en ik hoop dat je mij hierbij kan helpen) is dat alle kentekens in mijn main tabel (parkeerbeheer) die matchen met een personeelsnummer uit de KRP lijst een markering krijgen (liefst ja /nee).
Het zou makkelijker zijn als ik kentekens achter de KRP lijst zou kunnen zetten, maar die vlieger gaat niet op aangezien personeelsleden meerdere vergunningen hebben.

Ik heb echt geen idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen

Die markering is neem ik aan een extra veld in je tabel Parkeerbeheer? In dat geval: een bijwerkquery maken op basis van een koppeling met je Union query.

Klopt, KRP is een veld in mijn parkeerbeheer tabel.

Ik probeer het ook met een SQL maar dat wil ook niet echt.

Iets in deze geest :

Code:
str1SQL = "update parkeerbeheer set KRP.value = 'waar' where Parkeerbeheer.pnummer = qryKRPdeelnemers.pnummer"

Ik ga het zo even proberen met die bijwerkquery, hopelijk lukt dat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan