• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kilometers doorekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xallias

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Berichten
26
Hallo ik wil graag hulp bij het volgende ik heb een excel werkmap gemaakt genaamd factuur waarin ik een excel bestand van mijn opdrachtgever heb gekopieerd op een werkblad genaamd kilometers waarin ik dus mijn kilometers moet invoegen
Nu kan ik de kilometers die ik invoeg krijgen op mijn werkblad factuur in de juiste cel.
Dus als in werkblad kilometers A1 385 invoeg staat dat ook in mijn werkblad factuur op de juiste plaatszeg maar B1 maar nu moet ik er 100 kilometer vanaf trekken omdat dit in mijn uren geld zit.
Nu heb ik een verwijzing gemaakt naar die cel met er achter -100 dit werkt goed als ik zolang ik meer dan 100 kilometers rij maar soms rij ik minder kilometers en dan krijg in de cel op mijn factuur dus een waarde onder de nul en dat wil ik dus niet
Hierbij heb ik volgens mij een eigenschap nodig met waar of niet waar
Dus mijn vraag is dus hoe maak ik die berekening
 
Code:
=MAX(0;A1-100)
levert 0 op als het aantal gereden kilometers kleiner is dan 100.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan