• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kilometers Uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vancauteruh

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Hallo allemaal hier mijn eerste post, ik zit nu al een hele tijd te proberen en
heb al veel gezocht via google en via helpmij, maar ik vind geen oplossing

Voor mijn vrouw houd ik een uitgebreide uren en km registratie bij in excel 2007.
Ik ben geen beginner met excel, maar ook geen pro helaas.

Wat ik wil is:
b3 is poscode selecteren (3333) uit validatielijst
c3 is postcode selecteren (4444) uit validatielijst
d3 is het aantal km wat in een matrix staat
dus de combinatie
3333 - 4444 | 22km
2222 - 1111 | 10km
4444 - 2222 | 25km

in de tabel g3:i7 ( staan verschillende combinaties dus 3333| 4444| 22km - 4444| 1111| 2222| 10km enz enz
Deze waarden komen dan weer op een ander werkblad wat ze dan uit kan printen voor haar werkgever.

de formule die ik nu gebruik werkt niet =ALS((ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B3:C3;G$3:I$7;3;0)))=WAAR;" ";VERT.ZOEKEN(B3:C3;G$3:I$7;3;0)) dit werkt alleen als ik in een cel de tekst "3333 - 4444" zet met de waarde 22 er achter en deze tekst (3333-4444) selecteer uit een lijst

Is mijn wens wel mogelijk in excel? of wil ik iets wat onmogelijk is.

ik weet niet goed hoe ik het beter uit kan leggen :o

Hoi,

De zoekwaarde (eerste argument) bij de functie VERT.ZOEKEN is ée'n cel of verwijzing. Bij jou zijn het meerdere cellen en dat pakt deze fucnctie niet.
Tevens is mij niet duidelijk wat het resultaat moet zijn en hoe het bestand er precies uitziet.

Kun je een voorbeeldje uploaden van hoe het er uit ziet en wat de te maken berekening is? Dan kunnen wij het hier sneller oppakken.
Uiterraard zonder gevoelige info.

Richard

bij deze een voorbeeld bestand...

@enijhuis; dit is niet echt wat ik zoek, ik kan wel met excel overweg, maar mijn vrouw wat minder :thumb:
dus vandaar dat ik met lijsten wil werken zodat ze alleen maar moet selecteren waar ze is begonnen en waar ze naar toe is gegaan.

@richard1970; heb het bestand bijgevoegd, wat ik als resultaat wil is het aantal kilometers van een bepaalde postcodecombinatie.

alvast bedankt voor de snelle hulp!

Bijlagen

vancauteruh

Zie bijgevoegd bestand.

Code:
=SOMPRODUCT(($G$3:$G$7=B3)*($H$3:$H$7=C3)*($I$3:$I$7))

Bijlagen

@rdg1314; die heb ik op deze site ook gevonden geloof ik, maar de oplossing met somproduct werkt voor mij geweldig.
wat mij betreft mag dit topic dicht, hoop dat anderen er ook iets aan zullen hebben:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan