• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kiloprijs database maken en koppelen aan excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

mysticsilent

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Hoi allemaal,

Zit met een vraag waar ik zelf maar niet uit kom en hoop dat iemand me kan helpen.

Ik ben een kok en moet kostprijs berekenen. ik heb zelf in een excel bestand al een berekening gemaakt die de inkoopsprijs uitrekent.

op het moment moet ik zelf invullen:

Het ingredient, het gewicht dat ik nodig heb, en de kilo prijs.

nu heb ik een veeltal berekeningen gemaakt maar vaak gebruik ik dezelfde ingredienten.
kan ik een lijst/database maken met gewoon 2 kolommen: produkt/kiloprijs

zodra ik in excel de naam intyp van het ingredient, dat hij de kiloprijs er achter zet en deze uit een lijst of database vandaan haalt? dit is handig zodra de kilo prijs van bijvoorbeeld zalm veranderd, dat ik niet al mijn berekeningen handmatig aan moet passen.

vriendelijke groet,

dirk van lierop

Beste mysticsilent ;)

Kan je soms je bestandje hier aan toevoegen ?

Groetjes Dany. :thumb:

dit is de kostprijsberekening

dus zodra ik bij 'ingredient' bijvoorbeeld Tomaat invul,
dat bij ' Prijs per verpakkingseenheid ' de Kiloprijs komt te staan en deze uit een database vandaan haalt.

ook heb ik een mysql server draaien dus ik kan ook gewoon alle prijzen met de namen van de inrgedienten in een tabel zetten.

groeten Dirk

Bijlagen

Beste mysticsilent ;)

Ziehier al een voorbeeldje van de te zoeken produkten.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

super bedankt voor de snelle reactie en je voorbeeld.