• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kilo's opsplitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienjanssen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
HALLO!

Voor een werkblad wil ik kg opsplitsen, ik heb zelf wel een wat omslachtige manier bedacht maar dat moet volgens mij makkelijker kunnen.
Wie wil/ kan me helpen
Alvast bedankt voor de moeite
zie het voorbeeld in bijgevoegd bestand

Bijlagen

HALLO Rien!

zie bijlage. Ik denk eruit te kunnen geraken met enkel MIN en MAX functie. Zie eens of alles is zoals je wenst.

Wigi

Bijlagen

Rien, Wigi,

In aanvulling op voorzet Wigi, om kleiner dan 23 kg ook "goed in beeld te krijgen",formule beetje aanpassen:
in kolom B (als voorbeeld B18):=ALS(A18<23;A18;MIN(A18-23;0))
in kolom C (als voorbeeld C18):=ALS(A18<23;0;MIN(A18-23))

Groet,
Radar

radar zei:
Rien, Wigi,

In aanvulling op voorzet Wigi, om kleiner dan 23 kg ook "goed in beeld te krijgen",formule beetje aanpassen:
in kolom B (als voorbeeld B18):=ALS(A18<23;A18;MIN(A18-23;0))
in kolom C (als voorbeeld C18):=ALS(A18<23;0;MIN(A18-23))

Groet,
Radar
Ik volg hier toch niet helemaal hoor Radar.

Met jouw voorstellen krijg je andere uitkomsten...
Ook MIN(A18-23) is niet nodig want dit is per definitie hetzelfde als A18-23

Waarschijnlijk begrijp ik niet volledig wat je bedoelt en moet je het anders uitleggen.

Wigi

Wigi,

Ik had de vraagstelling wellicht te snel anders geinterpreteerd, ook gelet op de controlekolom G.:o
Om op jouw oplossing voort te borduren zou de waarde in kolom B niet negatief mogen zijn, of kolom G zou aangepast dienen te worden.

Groet,
Radar

Ik denk dat er in het originele bestand van Rien een fout zit in cel C9. Dan kloppen de getallen perfect met wat zij voorstelde.

Ik zie waar je naartoe wil. Als de B-kolom niet negatief mag zijn, dan kunnen we best

=MAX(23-A9;0)

gebruiken.

Wat denk jij?

Wigi,

Of het voorbeeld van Rien volgend in kolom C altijd 23 zetten en toch bij lager gewicht in kolom b de negatieve waarde laten staan.
Rien is aan zet; keus genoeg lijkt me!

Radar

perfect

Vol verbazing heb ik gezien hoe jullie me voor mij heben ingespannen
en het is werkelijk perfect
ik wil iedereen bedanken voor de inbreng en reactie,s

Allemaal bedankt voor de moeite
Fijn te ervaren dat iemand helpen wil!!!!!:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan