Kingston 2x 1 GB geheugen + Intel DG965SS = Probleem????

Status
Niet open voor verdere reacties.

PauluZz

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een pc met het Intel DG965SS moederbord. Daarop was al 2 x 512 mb 667 Mhz geplaatst in dual channel mode. Nu waren er nog 2 geheugenslots vrij, dus ik dacht: laat ik daar eens 2 x 1gb geheugen bijprikken (zo'n dual channel pakketje van kingston, type: KVR667D2N5K2/2G op de site van kingston stond ook nog dat het 100 procent compatibel was met dit moederbord) Als ik mijn computer na het inbouwen opstart geeft hij drie lange piepjes. Op Intel site opgezocht en die zegt dat het problemen met geheugen betekent! Vervolgens het geheugen weer eruit gehaald zodat het oorspronkelijke geheugen overblijft en alles werkt weer. Ook heb ik al geprobeerd om in plaats van 2, een reepje geheugen erbij te prikken, ook dat werkt niet...

HELLUP!!! Wat moet ik doen????????:eek::eek::eek:

Ik ben geen echte kenner, maar volgens mij moet je ook kijken of de geheugenbankjes bij de processor passen.
Ik denk dat hierin het probleem zit.

alle geheugen eruit en 1 nieuwe plaatsen werkt dat wel.....ja
dan de 2e nieuwe erbij plaatsen......werkt het nog ?

alles eruit gehaald en 1 geheugen strookje in 1e slot gezet: Werkt!!!!:D:D nu 2 strookjes proberen dan heb ik iig 2 gb ram:D

En 1 gieg in 1e, een gieg in derde werkt ook:D nu proberen of mijn 2x 512 mb der ook bij kan :) en dan werkt alles :D

en de laatste 2 512 mb strookjes erbij maakt 3GB, het is gelukt!!
bedankt voor het advies om ze er een voor een in te zetten, ik denk dat alles tegelijk installeren gewoon niet goed gaat :D:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Heel veel plezier ermee....
en rechtsonderaan kun je de vraag op opgelost zetten:D

Dit vind ik nou service :D op goede vrijdag (een vrije dag nota bene) zet je een berichtje op het forum en na een uur al opgelost:D:D

Als ier iemand is van de meer dan honderdduizend leden die iets weet dan kan het snel gaan...
maar we zijn blij dat je zo geholpen bent.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan