Kingston hyper x tegen aldi geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerfreak

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2002
Laatst net een nieuwe computer gekocht. Dacht dat het wel redelijk snel was. Heb ik er Kingston HyperX geheugen in dat wel op cas2,5 loopt. Zie ik op de site van hardware.info een review van de nieuwe aldi pc. Daar staat dat die in pcmark 2002 een score bij het geheugen haalt van over de 8000 punten terwijl dat geheugen ook nog op cas3 loopt! Ik haal met mijn kingston hyperx maar 7300 punten. De rest van mijn systeem lijkt wel op die van de aldi namelijk:

pentium 4 3,0GHz met 800MHz FSB en HT (zelfde als die van de aldi)
Msi 865PE neo2 FIS2R
Maxtor 120GB SATA
Dus nu is mijn vraag waarom mijn geheugen op een snellere cas latency toch een langzamere score haalt dan die van de aldi?

Alvast bedankt voor de reacties

daar kan ik ook niet zoveel mee. Maar misschien heb ik in het bios iets verkeert staan of iets dergelijks... of misschien is er iemand met een dergelijk systeem die ook ff pcmark 2002 wil testen om te kijken wat daar uit komt...

System Configuration
Operating System Microsoft Windows XP
DirectX Version 8.1
Mobo Model Springdale
AGP Rates (Current/Available) 2x / 4x 8x
CPU Intel Pentium 4 2540 MHz
FSB 200 MHz
Memory 512 MB
Graphics Chipset ATI RADEON 9600 Series
Driver Name RADEON 9600 PRO
Driver Version 6.14.10.6343
Video Memory 128 MB

Detailed Test Results
CPU Score 6414

Memory Score 7515

HDD Score 1093

Bovenstaand mijn Score

mijn systeem en score.
windows xp pro
directx 9.0b
4x apg
intel celeron 1.8ghz
384mb ddr ram 266mhz
nvidia geforce fx5200
128mb video memory

cpu score 4081
geheugen 3989
hdd 987

brits

en wat voor geheugen gebruik je dan?
Nog een vraagje over mijn Kingston Hyper X PC3500 modules... Als ik SiSoft Sandra 2003 Max draai staat ergens het volgende: Cl 2,5 tot 217MHz en Cl 2 tot 200MHz, terwijl op de kingston site staat dat het geheugen op 433MHz kan draaien met Cas: 2-3-3-7-1. Ik heb dus laatst geprobeerd om de auto overclock te gebruiken (core center bij mijn MSI neo2 fis2r) en toen kwam ik tot ongeveer 210MHz. Dus het geheugen liep ook op 210MHz met cas 2-3-3-7-8. Toen viel ie uit. Dit vond ik best wel vreemd omdat ik dacht dat ie minstens doorging tot 217MHz omdat dat de standaard waarde van het geheugen is... Of zijn er 2 verschillende versies van mijn geheugen??? voor zover ik heb gekeken niet.
Wat houdt trouwens het laatste getal in van de cas latency?

Dat laatste getal van de cas latency kan ik allleen maar op 4 of 8 zetten terwijl hij bij reviews en op de kingston site op 1 staat. Ik weet niet of dat wat uitmaakt maar toch... Ik heb ook nog een review gelezen van http://www.envynews.com/index.php?ID=596&page=3. Daarin staat dat ze het geheugen op 433MHz draaien met cas latency 2-3-3-7-1. Dit vind ik allemaal toch wel een beetje vreemd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan