Kingston KVR667D2N5/1G

Status
Niet open voor verdere reacties.

royduin

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Berichten
583
Beste forum leden,

ik heb nu al meerdere Kingston KVR667D2N5/1G modules ontvangen die niet functioneren. Dit zijn van die lage modules:
1.jpg


Heb inmiddels stuk of 5 van deze modules liggen, geprobeerd in meer dan 20 computers, nergens werken ze. Enkel functioneert het in nieuwe moederbordjes. Wanneer ik dezelfde modules maar dan het normale formaat bestel functioneren deze wel.

Iemand ervaring met deze lage modules?
 
Da's toevallig. Heb deze modules in mijn nieuw NAS systeempje zitten. Had ze nog nooit gezien maar ze werken hier (vooralsnog) goed. Zijn zogenaamde "low profile" modules, speciaal voor kleine behuizingen waar ruimte een rol speelt. Wat Kingston precies veranderd heeft weet ik niet, zullen wel andere geheugenchips zijn. Misschien heeft het iets te maken met voltage. Volgens mij draaien ze bij mij standaard op 1.65v. Misschien dat in oudere/andere pc's dit niet altijd te doen is.
 
M'n zwager heeft ook low profile in z'n mobotjes, werkt ook perfect.

Je zegt dat ze wel functioneren in nieuwe mobos. Hoe oud zijn dei 20 pc's dan.
Misschien een bios update een " oplossing" deze ondersteunene meestal ook nieuwere geheugen modules?
 
Klopt, net even in BIOS gekeken. Staan automatisch op 1.84v.
 
In veel gevallen zijn het wel de wat oudere machines (van 1 tot 5 jaar oud), heb eens gekeken naar bios updates, niet bij allemaal maar dit verhielp het bij dat systeem niet. Bij andere systemen merk ik weer op dat het wel werkt maar wanneer ik er een wat oudere module naast zet het niet meer functioneert.
Tevens geen piepjes codes o.i.d. meestal gewoon geen beeld.
Leverancier heeft het normale formaat niet meer van Kingston dus bestel inmiddels maar TakeMS en probeer die Kingston modules hier en daar weg te werken waar het wel in werkt.

Blijf het wel vreemd vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan