Kingston SV300S37A240Gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 (25H2) Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Het valt mij de laatste tijd op dat mijn SSD schijf niet meer zo snel is, en daarom heb ik een test er op afgelaten.
De toegangstijd is 104,4Mb/sec waarbij opgegeven wordt 450Mb/sec
de Gemiddelde toegangstijd 113,5Mb/sec waarbij opgegeven wordt 450Mb/sec (zowel Lezen als schrijven)

Een andere de 2de schijf (gewone HDD) van WB in mijn computer haalt
De toegangstijd is 160,6Mb/sec
de Gemiddelde toegangstijd 170,5Mb/sec

M.a.w. de ouderwetse schijf zou veel sneller zijn dan mijn SSD schijf.

Er moet dan toch wel wat fout zitten

Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groeten
Dukkel

Hallo Lange Pier,

Heb jij ervaring met SSD devices?

Ik heb de meest uitgebreide test gedraaid, uitkomst: prefect in orde

Maar de snelheid blijft maar 112Mb/sec. dat is bij lange niet de 450Mb/sec die beloofd was.

Mijn secondaire Western Digital HDD 1Gb is zelfs sneller. Dan kan die SSD toch niet goed zijn.

Als bijschrift vroeg je "Toch geen handmatige defrag gedaan?" : Hoogst waarschijnlijk heb ik dit nooit gedaan.

Maar indien ik het wel zou hebben gedaan, is er dan een reparatiemogelijkheid o.i.d. voorhanden ?

Met vriendelijke groet
Dukkel

Laatst bewerkt:
Kijk eens in de Taakplanner van Windows (Systeembeheer-Taakplanner) of defrag automatisch gestart wordt. Zo ja, zet dat dan uit.

Kijk ook eens hoeveel vrije ruimte er nog op de SSD zit. Als dat minder dan 10% is dan zou dat de verklaring voor de traagheid kunnen zijn.

Staat die ssd schijf in je bios wel in ahci modus, dat scheelt behoorlijk.

Laatst bewerkt:
De goede man heeft niets veranderd en de SSD wordt langzamer, dus alle gegeven instellingen zijn hier niet van toepassing, die van een te veel erop is idd een mogelijkheid waarom de boel langzaam is.

Probeer de gratis SSD-Tweaker eens.
http://www.elpamsoft.com/?p=SSD-Tweaker

In iops maakt het weinig uit, op ide of ahci mode, hoe dat in de wereld is gekomen.......

Staat die ssd schijf in je bios wel in ahci modus, dat scheelt behoorlijk.

Hallo Jackall
Nee, die staat momenteel WEER terug ik de IDE modus.
Dat komt omdat mijn computer in de AHCI modus wel opstartte, maar direct een blauw scherm kreeg. (meerdere keren geprobeerd)
Daarom heb ik nu eerst een Backup van de C: dus van de SSD gemaakt.
Maar nu is de vraag HOE krijg ik de computer nu opgestart met de AHCI modus. Ik dacht daarna de zo juist gemaakte Backup terug te zetten. Is dat correct ?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Je kunt bepaalde kenmerken/instellingen toch ook zien met Speccy en CrystalDiskInfo?

Hier ook nog info.

De goede man heeft niets veranderd en de SSD wordt langzamer, dus alle gegeven instellingen zijn hier niet van toepassing, die van een te veel erop is idd een mogelijkheid waarom de boel langzaam is.

Probeer de gratis SSD-Tweaker eens.
http://www.elpamsoft.com/?p=SSD-Tweaker

In iops maakt het weinig uit, op ide of ahci mode, hoe dat in de wereld is gekomen.......

Hallo Lange Pier
Ik heb die gratis SSD-Tweaker uitgevoerd en daarna ge reboot.
Zijn er ook gedragingen of andere kenmerken waaraan je kunt zien, dat die Tweak ook werkelijk werkt ?
De gratis uitvoering van www.elpamsoft.com doet niet de laatste 2 professionele tweaks (uit het rijtje), zijn die niet echt noodzakelijk?
Aan de snelheid verbetering kan ik niet merken.
Met vriendelijke groet
Dukkel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan