kiosk-mode: presentatie springt vanzelf terug naar kiosk-mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

zuuske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Mijn presentatie is als volgt opgebouwd:
De eerste 3 dia's draaien in kiosk-mode. Deze dia's bevatten buttons naar andere dia's (die dus buiten de kiosk-mode vallen). Op deze andere dia's staan weer buttons waarmee je weer naar het begin gaat en de 3 dia's die in kiosk-mode staan beginnen dan weer te wisselen.

Mijn probleem:
Wanneer ik op een button heb geklikt en naar een dia ga die buiten de kiosk-mode valt, dan springt de presentatie na een paar minuten vanzelf weer terug naar het begin, naar de dia's die wél in kiosk-mode staan. Dit is niet de bedoeling, ik wil pas weer terugkeren naar die startdia's wanneer ik op de button klik om terug te keren.

De enige twee dingen die ik kon bedenken wat misschien verkeerd stond ingesteld zijn:
Bij 'overgangen' staat aangevinkt Volgende dia: bij muisklik, er staat dus geen tijdslimiet op.
Bij 'diavoorstelling' >> 'diavoorstelling instellen' staat aangevinkt 'Naar volgende dia: handmatig'.

Dit heeft dus allebei niet geholpen en ik heb geen idee wat het nog meer kan zijn. Misschien kan iemand mij helpen? Dat zou echt fantastisch zijn. Ik hoor het graag als iemand nog een optie weet die ik kan proberen.

Groeten,

Susan

Op welke manier heb je naar de andere dia's (die buiten de kiosk-mode) gelinkt.
Linkt deze naar een ander powerpoint bestand (pps) of naar een ingevoegd object (via "Invoegen --> Object")?

De dia's zijn gelinkt via buttons (buttons op dia's binnen de kiosk-mode) naar dia's binnen hetzelfde document (rechtermuisknop >> hyperlink bewerken >> Plaats in dit document >> Dianummer).
De kiosk-mode is ingesteld "van dia 1 t/m 3"

Welke versie van powerpoint gebruik je?
Ik werk hier nog met 2003, de kiosk instelling is hier voor de hele presentatie en niet voor enkel dia's

Hoe heb je de presentatie opgebouwd (instellingen e.d.)

Laatst bewerkt:
Ik gebruik PowerPoint versie 2010.
Daarbij kun je klikken op 'diavoorstelling instellen'. In dat venster is het volgende aangevinkt:
- Bekeken in kiosk
- Van dia 1 t/m 3
- Naar volgende dia: tijdsinstelling gebruiken (hier kan ik ook kiezen voor 'handmatig' maar dat maakt geen verschil)

De rest van de dia's is gelinkt met buttons. Als je vanuit de kiosk naar een andere dia wilt klik je op een button die linkt naar die andere dia (binnen hetzelfde bestand). Op die andere dia zitten de knoppen 'Volgende' en 'Home'. Je gaat dus niet naar de volgende dia door zomaar ergens te klikken, je moet op die button klikken.

De overgangen zijn in de kiosk mode ingesteld op 'Na 0 seconden' en bij alle andere dia's 'bij muisklik'.

Volgens mij is dit het belangrijkste, ik weet niet wat ik er nog meer bij kan zetten.. als je nog meer wilt weten dan lees ik het wel ;).

Groetjes en bij voorbaat bedankt voor je moeite!

Susan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan