KixTart - soortgelijke programma's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CiCi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2002
Berichten
419
Haiiii.. ben met 'loginscripts' bezig, heb het programma KixTart ontdekt.. (wat ik nog niet helemaal door heb, maar goed..) Kennen jullie soortgelijke programma's wat aan te raden is ? :)

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Er zijn veel sites over Kixstart. Het programma is trouwens ontwikkeld door een Nederlander..

Er zijn wel meer programma's met dezelfde werking. Meestal met specifieke functies.

Wat wil je precies gedaan hebben en welke windowsversie gebruik je?
 
Idd.. Het is ontwikkeld door Ruud van Velzen.. :) Zelfs een simpele welkomstbericht is genoeg, als ik mijn stage-begeleider maar kan laten zien dat die inlogscript 'werkt' .. :)

Wat ik in KixTart (heel dom jah) niet heb weten te vinden is het configuratie.. Ik heb 'm geïnstalleerd en via net start kix95.363 commando opgestart, maar wat nu? :confused: :eek: De vele sites ben ik al langsgegaan, maar nergens dit kunnen ontdekken.......

Ik werk met Winnt, heb een server draaien en 2 'clients' om het op te kunnen testen.. Heb ook al bij een gebruiker bij de logon script "Kix32" ingevuld.. maar wat nu dus ?
 
Laatst bewerkt:
Yup.. ze hebben het over een Lmscript.exe bestand in de Windows\system folder, maar dat Lmscript.exe zie ik nergens staan hoor? :confused:
 
Ik puzzel er nog effe mee.. als iemand het weet mag ie het roepen hoor!!! ;)
 
Geen idéé.. :eek: Als dat zo is heb ik nix aan KixTart.. :confused: Waarschijnlijk bestaan er ook aparte programma'tjes voor alleen een welkomstbericht als inlogscript en verder nix kunnen... Ik denk dat ik dat zal proberen te vinden ..
 
Volgens deze site kan het ook met enkele aanpassingen in de registery..... hm..
 
Hij werkt niet! :mad:

[edit]werkt wel :confused: .. :eek: [/edit]
 
Laatst bewerkt:
hahah, zit ik hier een beetje mijn eigen probleem op te lossen en in stapjes te vertellen.. :D
okey.. iets kleins waar ik nog niet uit ben nu:

De lengte/breedte van het boxje, hoe is dit aan te passen? via registery waarschijnlijk niet.. maar hoe? :confused:
 
Arggg.. hij werkt alleen lokaal...... :( :confused: Dus geen optie voor zwervende profielen ....
 
Voor het geval iemand er later problemen mee zal hebben post ik effe het resultaat van dagen knutselen... :)

Een script laten oproepen via het profiel van de gebruiker in User Management, ik had het volgende script:
Code:
:start
;Welkom scherm
If @INWIN=1 OR @INWIN=2
	$x=SetConsole("HIDE")	
	$Tekst=       "Userid"      +$tab+$tab+": " +@Userid+$Enter
	$Tekst=$Tekst+"Naam"        +$tab+$tab+": " +@fullname+$Enter
	$Tekst=$Tekst+"Privilege"   +$tab+$tab+": " +@priv+$Enter
	$Tekst=$Tekst+"Werkstation" +$tab+": "      +@wksta+$Enter
	$Tekst=$Tekst+"Domain"      +$tab+$tab+": " +@domain+$Enter
	$Tekst=$Tekst+"Server"      +$tab+$tab+": " +@lserver+$Enter
	$Tekst=$Tekst+"Lokatie"     +$tab+$tab+": " +@comment+$Enter
	$Tekst=$Tekst+$Enter+"Welkom op het netwerk van"+$Enter
	$Tekst=$Tekst+" Domain"+$Enter	$Tekst=$Tekst+$Enter
	$Tekst=$Tekst+$Enter+"Netwerkverbindingen zijn gemaakt !!"+$Enter
	$x=MessageBox($Tekst, @DOMAIN +"  Resource domain",4160,10)
	
	$x=SetConsole("SHOW")
EndIf
De script in de shared map zetten ( \WINNT\SYSVOL\sysvol$\DOMAIN\scripts$\ )
ik liet de script eerst oproepen door het volgende:
\\SERVERNAAM\sysvol\DOMAIN\scripts\KIX32.exe profielnaam.kix

toen dit niet lukte kwam ik er na nog een dag knutselen achter dat het met een logon.bat kon. na een paar minuten deed mijn kop "DING DONG" en brandde er een lampje.. De shared NETLOGON map ziet ie automatisch al dus wanneer je dat hele pad aangeeft heeft het geen nut.. dus kon het ook met alleen KIX32.exe profielnaam.kix
Ehm.. volgens mij was dit 'm wel jah.. :D
 
beetje laat

wellicht een beetje laat deze tip maar ik zou toch de handleiding kixtart van kixtart.org doorlezen als ik jou was,

Ik heb ooit ook voor mijn stageplek een loginscript gemaakt ik kix (hun vonden het te moeilijk dus het moest weer batch maarja).. En alles kwam gewoon uit dat boekwerk..

lang leve CTRL-F

want er is veel meer in de wereld dan een welkomscherm.. (printerstoevoegen en mappen van schijven etc etc)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan