• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klachten in Excel-sheet importeren in totaal-overzichtslijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
170
Omdat Huijb mijn eigen topic (http://www.helpmij.nl/forum/showthr...el-sheet-importeren-in-totaal-overzichtslijst) heeft gesloten start ik maar een nieuwe. Ik heb namelijk een aanpassing nodig op hetgeen in dat topic is gemaakt.

Het is inmiddels alweer bijna een jaar geleden maar ik wil dit graag weer oppakken. De manier van het bestand van elsendoorn2134 is wat ik zoek. Alleen zou ik het graag nog heel iets anders willen.

Het bestand 'Klachtformulier' moet de ingevulde gegevens opslaan in een afzonderlijke bestand met de naam 'Klachtenoverzicht_2014'. (Dus niet meer in een ander tabblad in dezelfde werkmap.) Daarna moet het ingevulde Klachtformulier opgeslagen worden als afzonderlijk bestand met het klachtnummer als de bestandsnaam.
Daarna moet het Klachtformulier weer leeg gemaakt worden en opgeslagen worden zodat de volgende klacht erin gezet kan worden.

Ik ben zelf al aan het proberen geweest maar kan er nog niet uit komen. Ik kan m'n vinger nog niet leggen op wat de codes allemaal betekenen.

Kan iemand mij nog een keer helpen?
 
Elkana,

Ik begrijp dat je voor 2014 een nieuw bestand nodig hebt.
Je kunt een nieuw bestand aanmaken met een leeg tabblad "Klachtenoverzicht".
Hiervoor hoef je alleen in de VBA op de 4e regel de naam van het tabblad te vervangen.

Code:
With Sheets("2013 Inkomend")

De gegevens van het tabblad "2013 Inkomend" kun je weggooien tenslotte staat deze al in de vorige versie.
De naam van het bestand zelf maakt niet uit dus die kun je gewoon Klachten_2014 noemen of iets dergelijks.
Ik zou het formulier wel bij de lijst houden, dit voorkomt het zoeken en openen van het bestand waar de
gegevens in staan.
De VBA zorgt er al voor dat het tabblad met de als naam het klachtennummer wordt opgeslagen in dezelfde
directory als waar het klachtenformulier staat.
Het formulier wordt geschoond na het wegschrijven van het tabblad.

Veel Succes.
 
Ja dat snap ik allemaal en heb ik inmiddels ook veranderd. Maar ik zou die overzichtslijst graag in een apart bestand willen hebben. Zodat als je in het klachtenformulier klikt op opslaan in overzicht, hij dit in dat aparte bestand doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan