• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klachtenregistratie bestand maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter MG91
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MG91

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Beste collega's op dit forum,

Ik zou graag een klachtenregistratiesysteem willen maken.

Ik zou graag willen dat hetgeen ingevuld in tabblad 1 wordt weggeschreven naar tabblad 2 door middel van een macro. eDit moet een verzameloverzicht worden voor de maandelijkse vergadering. Ik ben hier alleen niet heel handig mee.
Daarnaast wil ik dat na het opslaan van de gegevens dat het klachten formulier wordt schoon gemaakt voor de volgende klacht.

Daarnaast zou ik klachten weer willen terugzoeken doormiddel van een opvraag macro die al ingevoerde klachten opnieuw invult in het klachten-
formulier (tenslotte zijn alle gegevens aanwezig). Deze wil ik dan ook weer opslaan en moet worden weggeschreven in het verzameloverzicht.

Alle hulp wordt gewaardeerd!

Met viendelijke groet,

Martin

Bijlagen

Met Vba,

Maak een echt formulier (Userform) waar je alle gegevens in zet, en wegschrijft naar tabblad 2.
Zo hoef je niet knoeien in blad1.

Code voor je vraag.
Code:
Sub hsv()
 With Sheets("blad1")
   Sheets("blad2").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 14) = _
   Array(.[b2], .[b3], .[b5], CDate(.[g2]), .[g3], [b6], .[b7], .[g5], .[g6], .[g7], .[b9], .[a11], .[a12], .[f12])
  .Range("B2:D3,G2:H3,B5:D7,G5:H7,A9:H9,A11:H11,B12:D12,F12:H12").ClearContents
 End With
End Sub

Beste HSV, bedankt voor je bericht. Hoe moet ik de userform voor mij zien? Of moet ik de code invullen in VBA en dan krijg ik wat ik bedoel?

Alvast Bedankt!

Druk Alt+F11, Menu invoegen → Module.
In het grote witte vlak plaats je de code.
Bestand opslaan.als met macro's.

Afspelen van de code kan dmv. Alt+F8, of de code aan een knop hangen.

Gelukt

Beste Harry,

Dit is volgens mij gelukt! Werkt top en is wat ik bedoel. Super bedankt!

Hoe kan ik nu inplaats van op alt f8 te drukken een Button maken met ''opslaan''?
Daarnaast zou ik graag nog een uitklapbare lijst in tabblad 1 willen maken waarin ik gemakkelijk terug kan klikken naar een specifieke klacht en deze dan kan aanpassen.

Zou je mij hiermee kunnen helpen?

Druk Alt+F11, Menu invoegen → Module.
In het grote witte vlak plaats je de code.
Bestand opslaan.als met macro's.

Afspelen van de code kan dmv. Alt+F8, of de code aan een knop hangen.

Bijlagen

Een knop geplaatst en een validatielijst in blad1 A9.

Voor een Userform met text- en comboboxes moet je maar even wat zoeken.
Voorbeelden genoeg hier op het forum, bij problemen zijn er genoeg die je willen/kunnen helpen.

Bijlagen

Antwoord naar gast0660

Beste gast0660,

Dat is zeker wat voor mij. Ziet erg vet uit!
Nu is mijn vraag. Is het ook nog mogelijk om een knop ''klacht verwijderen'' button te programmeren in het mooie pop-up venster?

Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Martin Pastoor

Dit is precies wat ik bedoel! Super blij mee.

Laatste vraag zou het eventueel ook nog mogelijk zijn dat de verantwoordelijke persoon automatisch een e-mail na het invoeren van de klacht?
Of is dit heel veel werk om te programmeren?

Bij deze, zie bijlage.
er wordt automatisch een mail gestuurd naar de klantverantwoordelijke als er een nieuwe klacht wordt aangemaakt.

Bijlagen

Je comboboxen vullen kan ook wel beter toch @gast0660?

Helemaal super dit! Bedankt voor je goede hulp! Kunnen we nog ergens connecten?

@HSV
Je comboboxen vullen kan ook wel beter toch @gast0660?
Ja, natuurlijk maar
Zonder dat ik een oeverloos debat wil aangaan.
Ik weet dat hier op het forum een paar "die hard's"zitten die zoveel mogelijk "One liners" willen uitvinden, is op zichzelf niets mis mee, ik probeer het ook voor mijn eigen.
Ik heb VBA geleerd met vallen en opstaan, (meestal vallen) Ik was altijd blij als ik iets werkend kreeg met behapbare code. Van daaruit probeer ik (nog altijd) de code korter, evt sneller te krijgen. Ik ken een beetje VBA, een beetje java voor Adobe, een beetje java voor Google Docs en ... en ik probeer er iedere dag wat meer van op te steken.
Maar ik ben niet vergeten waar ik mee begonnen ben.
Daarom maak ik voorbeeldjes waarvan de code behapbaar is voor beginners.Kunnen ze verder met mijn voorbeeldje= goed, is hun interesse gewekt voor VBA= beter. Zie ik een paar maanden later dat ze zelf proberen iemand te helpen= perfect.
Maar wie ben ik?

Van kopiëren en plakken word je niet wijzer Philiep. :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan