• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klachtsleutel in Overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je een datum in een cel plaatst
en je kiest voor opmaak, celeigenschappen en vervolgens getal, dan zie je het serieel getal

MAAR... ik heb er toch moeten voor kiezen om in de macro voor de maand januari gebruik te maken van datums
wanneer ik seriële getallen gebruikte draaide de macro dol

Laatst bewerkt:
Re: Serieele getallen

Geplaatst door udo1967
Oke... Als dat de enige aanpassingen zijn dan moet me dat wel lukken.

Alleen hoe bereken je die Serieele getallen ?
Je moet dan de datum van een cel precies op 1 januari zetten bijvoorbeeld.

Ik zei al eerder dat het met month makkelijker is omdat deze de maand terug geeft in een getal tussen 1 en 12.

Aanpassen Macro bestand

Geplaatst door snabbi

Ik zei al eerder dat het met month makkelijker is omdat deze de maand terug geeft in een getal tussen 1 en 12.

Snabbi.

Wat moet er dan aangepast worden aan de Macro zoals die nu gemaakt is..... of nog beter :rolleyes: pas jij de macro voor mij even aan ? :o

Alvast bedankt voor de geleverde service... :thumb:

Robert

Aanpassen Macro bestand

Geplaatst door snabbi

Snabbi.

Wat moet er dan aangepast worden aan de Macro zoals die nu gemaakt is.....
of nog beter :rolleyes: pas jij de macro voor mij even aan ? :o

Alvast bedankt voor de geleverde service... :thumb:

Robert

Robert,

Als alles volgens jouw wensen verloopt moet de macro niet aangepast worden.

Datum

Oke... never change a winning team !

maar dat betekend wel dat ik ieder jaar alle Macro's
moet aanpassen op het nivo van de serieele getallen.

Daar is zeker niets tegen te doen ?

Robert

Robert,

Het forum is niet bedoeld om heen en weer te mailen.
Stuur me gerust eens een mailtje. Dan leg ik je alles haarfijn uit en je zult zien dat er in de toekomst geen problemen zullen zijn.

fihod@yahoo.com

mvg,
fihod

Dit is wat ik bedoelde.

Hoe start ik hem?
Klik op de cel vanaf waar hij alles moet verwerken (Dus bijvoorbeeld A2, maar wanneer je daarna nieuwe klachten hebt ingevuld kan je ook vanaf die klacht verder verwerken).

Nadat je de juiste cel hebt gekozen (ALTIJD in de A kolom), dan druk je op start. Voor elke maand wordt er een sheet gemaakt. Deze sheet is een kopie van de sheet voorbeeld. De sheets krijgen een naam met de maand en met het jaar zodat deze altijd uniek is.

LET OP. Wanneer je op start drukt, en je drukt nogmaals op start krijg je dus een foutieve verwerking. Alle klachten zijn dan dubbel in je overzichtjes gemaakt.

Je zal bij het runnen van dit bestand een aantal foutmeldingen krijgen. Dit komt omdat wijk 007 niet in de sheet voorbeeld staat. Hij geeft netjes aan dat hij deze niet kan verwerken, maar gaat wel verder. Om deze nou wel te verwerken moet je een regel invoegen in de sheet voorbeeld (zodat deze met het kopieren ook verwerkt kan worden) en bovendien even de voorgaande maanden verwijderen zodat deze opnieuw aangemaakt worden.

Voor deze macro mogen alle klachten in 1 sheet staan. Splitsen per maand is dus niet nodig.

Hoe werkt hij nou:
Uit de A kolom pakt hij de datum. Deze datum zet hij om naar de maand en een jaar. Nu gaat hij kijken of deze sheet met maand en jaar al bestaat en wanneer dat niet zo is zal hij een kopie maken van sheet Voorbeeld.

Nu hij selecteert hij die sheet en zoekt op die sheet het wijknummer vanwaar de klacht was. Achter dit wijknummer gaat hij de klachtcode wegschrijven. Als er in de cel al een klacht staat gaat hij net zo lang naar rechts tot er een vrije cel is. Verder heb ik de sheet zo gelaten als hij was.

Zoals al gezegd, komt de wijk niet voor dan geeft hij daar een seintje over. Wil je die klachten toch verwerken moet je heel de maand verwijderen en de maand toevoegen in de sheet Voorbeeld.

Voordelen:
De code is generiek, dat wil zeggen voor de maand februari hoef je geen code aan te passen of whatever. Zorg er alleen wel voor dat je de juiste cel geselecteerd hebt staan als je op de Start knop drukt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Oplossing via Formule

Zoeven ook deze oplossing gekregen Mail,
alleen nadeel is dat bij het invoeren van de
adressen de Formule z'n werk doet en dan
+/- 10 seconden niets kunt doen.

{=ALS(ISNB($B7);"";ALS($B7="";"";DEEL(qdUniques(Adressen!$A:$A;;;$D$1&"-"&$B7&"-*");LENGTE($D$1&"-"&$B7&"-")+1;9999)))}

Vandaar dat ik het op de MACRO houd van FIHOD.

Rob

Prima hoor, maar vergeet niet dat je ook de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld bij het invoeren van 3 nieuwe klachten alleen die klachten te verwerken door juist op de 3de van onderen te klikken, dan zal hij zeker niet lang bezig zijn.

Geplaatst door snabbi
Prima hoor, maar vergeet niet dat je ook de mogelijkheid hebt om bijvoorbeeld bij het invoeren van 3 nieuwe klachten alleen die klachten te verwerken door juist op de 3de van onderen te klikken, dan zal hij zeker niet lang bezig zijn.

Die Macro van jou staat (en blijft) er naast staan.
Wil eerst deze proberen. Als het bestand af is dan
moet er nog getest worden of alles wel op de juiste
plaats komt. Is het niet dat gene wat ik ervan
verwacht dan switch ik snel over op de ander Macro.

Beide Macro's doen het (naar mijn idee) goed alleen
op twee verschillende manieren. Heb zelf de technische
kennis niet om ze te maken dus moet op andere afgaan.

Niet boos zijn.... :rolleyes:

Meldt we per e-mail als de Macro iets veranderd moet
worden.

Rob

Geplaatst door udo1967
Niet boos zijn.... :rolleyes:
Ik bedoelde het ook niet sarcastisch ofzo, het is gewoon echt prima, uiteindelijk moet jij er toch tevreden mee zijn. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan