Kladblok opent niet (meer)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angel1985

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2004
Hallo,

Ik heb een vreemd probleem. Sinds een week ofzo kan ik geen kladblok documentjes meer openen. Als ik op een documentje dubbelklik, of rechtermuisknop+openen dan wordt mijn pijltje een zandloper en lijkt het erop dat het bestandje zich gaat openen. Er gebeurt echter helemaal niets.

Ik heb windows xp en via het startmenu heb ik in plaats van het gebruikelijke icoontje nu een standaard .exe icoontje (systeemicoontje).

Als ik via het startmenu kladblok open, dan opent ie zich wel en kan ik via kladblok de documentjes wel openen. Ik gebruik echter MSN+ en daarbij zitten gecodeerde bestandjes en die zijn niet zo te openen. Daarbij gebeurt overigens hetzelfde: wachtwoord intypen en hij opent zich niet.

Ik heb al een aantal keer met de virusscan (norton en mcafee online) de computer gescand maar hij geeft geen virussen aan. Ook een herstelpunt terughalen helpt niet.

Kladblok is overigens het enige programma wat raar doet.

Wie kan mij met dit probleem helpen?
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Je zou het volgende kunnen proberen.
Zoek eerst even naar notepad.exe op je harde schijf. Verander de extensie exe in old.
Pak het bestand uit de bijlage uit en zet het op dezelfde locatie.
Als het werkt is het probleem opgelost en kun je het oude bestand verwijderen.
Als het niet werkt herstel je de oude situatie weer.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ontzettend bedankt voor je oplossing. Toen ik ging zoeken, zag ik dat een of andere adware.advertentiesoftware mijn notepad.exe had overgenomen.

De naam van de originele notepad was ineens notpad.exe

Ik heb de advertentiesoftware verwijderd en de naam van notpad.exe weer veranderd in notepad.exe en het werkt weer.

Bedankt!

Geplaatst door Angel1985
Ik heb de advertentiesoftware verwijderd en de naam van notpad.exe weer veranderd in notepad.exe en het werkt weer.
Da's mooi. Ik zou het nog wel even in de gaten houden en kijken of het na opstarten niet weer terugkomt.
In dat geval even Ad-aware/Spybot Search & Destroy draaien en een Hijackthis-log in de sectie Spyware plaatsen.

Guus.

Ad-aware is op dit moment al aan het scannen. Denk je dat het slim is om ook registry cleaner er overheen te halen? En wat is een hijack this log?

Mario was me net voor. Hier zie je hoe zo'n log eruit ziet. Je eigen log kun je in die zelfde thread zetten door na het laatste bericht op Reageer op bericht te klikken. Het log wordt dan door de experts bekeken. Zij zullen dan aangeven wat je eventueel moet verwijderen. Ga in ieder geval niet zelf dingen fixen, want dit is echt werk voor kenners.

Guus.

Zelfde probleem

Ik heb ook zo'n probleem alleen hoe kan ik exe veranderen in old ik heb xp dit is voor mij heel lastig want ik maak website's en ik kijk regelmatig in de bron en nou doet kladblok het niet meer. Extra-internet opties bestanden verwijderen heb ik al geprobeerd en ad aware en spybot enzo ook al wie kan mij helpen?

Re: Zelfde probleem

Geplaatst door Spenderman
Ik heb ook zo'n probleem alleen hoe kan ik exe veranderen in old ik heb xp dit is voor mij heel lastig want ik maak website's en ik kijk regelmatig in de bron en nou doet kladblok het niet meer. Extra-internet opties bestanden verwijderen heb ik al geprobeerd en ad aware en spybot enzo ook al wie kan mij helpen?
Als het probleem exact hetzelfde is hoef je exe niet in old te veranderen, maar moet je notpad in notepad veranderen.
Als je websites maakt, begrijp ik overigens niet dat je niet weet hoe je een extensie wijzigt. Dat doe je op dezelfde manier als het wijzigen van een bestandsnaam. Klik er met je rechter muisknop op en klik op Wijzigen.
Kun je de extensies (exe, old, txt e.d.) niet zien, ga dan naar Start, Instellingen, Mapopties en haal op het tabblad Beeld het vinkje weg bij "Bestandsextensies verbergen voor bekende bestandstypen."
En een volgende keer is het misschien handiger om je probleem als nieuwe vraag op het forum te stellen. Dan krijgen veel meer mensen hem onder ogen.

Guus.

Laatst bewerkt:
T'is gelukt rustig ik ben nog maar 1 jaar bezig met dat website gedoe en nog maar 14 ik kan nog niet alles weten maar bedankt:thumb:

Geplaatst door Spenderman
T'is gelukt rustig ik ben nog maar 1 jaar bezig met dat website gedoe en nog maar 14 ik kan nog niet alles weten maar bedankt:thumb:
Was niet vervelend bedoeld, hoor. Ik vond het alleen een beetje raar.
Ben in ieder geval blij dat je kladblok het weer doet. :thumb:

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan