Kladblok

Status
Niet open voor verdere reacties.

112fan

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2010
Berichten
513
ik heb een kladblok gemaakt. Als jullie hem zouden willen testen op werking, kleuren of er makkelijk mee te werken is. Hier te downloaden (zonder installatie): http://ul.to/wozgg02p

Screenshots:
68478791.jpg

39028774.jpg
 
Print preview werkt niet.
Als ik op nieuw druk of op kruisje vraagt ie niet eerst of ik hem wil opslaan.
Als ik een bestand met jouw kladblok heb gemaakt en ik open hem later met windows kladblok krijg ik deze melding:

{\rtf1\ansi\ansicpg1252\deff0\deflang1043{\fonttbl{\f0\fnil\fcharset0 Microsoft Sans Serif;}}
{\colortbl ;\red255\green128\blue128;}
\viewkind4\uc1\pard\cf1\f0\fs18\par
}
 
Laatst bewerkt:
Leuk. Alleen het logo Mag je wel even aanpassen!\

Inderdaad, printvieuw doet niet. :(
 
Laatst bewerkt:
Op zich niks bijzonders, maar wel leuk.
Hier een paar verbeterpunten:

- Andere naam. 'Kladblok' is te generic.
- Een ander pictogram. Maak er één voor het formulier (16*16) en één voor de executable (32*32).
- Je programma is half Nederlands half Engels. Waarom?
- Verwijder de lege ToolStripMenuItem onder het menu Bestand. Misschien is het een idee om alle standaard items in te voegen? Dan heb je gelijk bijbehorende pictogrammen en sneltoetsen voor de menuitems.
- Als ik het font verander of een kleur kies, wordt dit toegepast op alle tekst. Zorg ervoor dat het alleen word toegepast op geselecteerde tekst.
- Een StatusStrip met handig informatie zoals het regelnummer, kolomnummer en dat soort dingen.
- Als je het programma afsluit, een melding weergeven of je de getypte tekst wilt opslaan.
- ProgressBar weghalen als deze geen functie heeft.

Dat was het wel. :)
 
Laatst bewerkt:
En sneltoetsen voor de items in het ToolStripMenu is ook niet verkeerd ;)
Eventueel een extra ToolBar voor de meest voorkomende functies (Knippen, Plakken, Opslaan, Openen etc.)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan