• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klantenbestand met eindejaars melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Voor een vrijwilligersorganisatie t.b.v. rolstoelvervoer heb ik een blanco Excel 2007 klantenlijst gemaakt waarop de gegevens van de klant kunnen worden ingevuld. Deze lijsten worden dan opgeslagen in "mijn documenten". Echter hoe vaak een klant per jaar boekt wordt niet bijgehouden en het bestand wordt alsmaar groter. het is bijna onmogelijk om aan het eind van het jaar na te gaan of een klant nog wel actueel is. Hoe kan ik een Excel bestand maken van alle klanten tezamen met een melding aan het eind van het jaar. B.v. een melding als er maar ��n of twee maal geboekt is door een klant, zodat het bestand geschoond kan worden.

Maak een bestand in tabelvorm, dan kun daarna eenvoudig data ophalen / berekenen.

Klantenbestand met terugmelding

Bedankt. maar heb je ook een voorbeeld of een verwijzing naar zoiets.
Ik ben niet zo'n Excel ster

Je zal dan toch zelf in een bestand moeten aangeven hoe je wil dat dat gaat uitzien.
Ik heb een bestandje bijgevoegd met enkele kolommen.
Geef in dit bestand eens aan of er meer(andere) gegevens moeten bijgehouden worden.

Bijlagen

Klantenbestand met melding

Van elke klant zijn de gegevens vermeld op een Excellijst. Per klant één lijst met woonadres, bestemming e.d.
Ik zou graag hebben dat bij het maken van een nieuwe klant b.v, de cellen met de alleen de naam en woonadres adres automatisch worden overgenomen op een andere Excellijst waarop alle klanten zijn vermeld, zodat je een totaal overzicht hebt van alle klanten. Nu staan die klantenlijsten allemaal opgeslagen in de map 'mijn documenten" en is totaal niet overzichtelijk als je b.v. het adres wilt weten. De totaallijst zou dan bewerkt moeten worden zodat je het aantal boekingen kunt zien aan het eind van het jaar.
Zoiets heb ik nog nooit gedaan in Excel.
Opm. bij de organisatie wordt alles handmatig op een afdruk ingevuld en ik verwerk dit dan in de computer omdat zowat niemand dit kan.

De namen en adressen kunnen in tabblad 2 van Cobbe worden bijgehouden.

Deze zouden dan met vert.zoeken kunnen worden opgehaald (indien nodig).

Misschien dat je zelf nog even een voorbeeld van je eigen bestand (ontdaan van gevoelige info) kunt uploaden.

Als je het appreciëert wil ik vanavond wel zo'n bestandje in elkaar steken, zodat je met een userfurm(formulier) kan werken.

Ja als we een voorbeeld bestand te zien krijgen, dan hebben we een beter overzicht van wat je wilt, volgens mij met 2 databanken kom je al een hele eind (Klanten en ritten Bijvoorbeeld ), nu is mijn vraag weet je op voorhand welke patienten er vervoerd moeten worden, als dat zo is dan kan je een rittenblad maken en als deze uitgevoerd is, met een macro toevoegen aan databank ritten, en van uit deze databank filter je de gegevens die je graag wil weten, en misschien heb je nog meer eisen dan is het moment om het kenbaar te maken.

Klantenbestand

Ja, graag een bestandje inelkaar steken.
Ik weet niet hoe ik mijn bestandjes moet uploaden.

Via een draaitabel kun je vrij eenvoudig een overzicht maken hoe vaak elke klant gebruik heeft gemaakt van de taxi.

Via een filter kun je ook alle ritten van 1 klant tonen.

Ik heb u een klanten/rittenbeheerbestandje(sic) inelkaar geflanst.
Dit werkt via een formulier en houdt alle ritten bij.
Je zoekt op nummer een klant en deze houdt ook het aantal ritten bij dat deze klant al heeft gevraagd.

Zie maar eens of deze werkwijze zou lukken voor u.

Ik heb nog enkele aanpassingen gedaan en nu het bestand voor 2 versie's xl2000-xl2003 en voor xl2007-xl2010 bijgevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan