• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klantenbestand, nieuwe contacten toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

only4you88

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Hallo forumlezers,
ik heb hier een bestand gevonden waar en heel mooi klantenbestand wordt opgebouwd maar ik loop ermee vast.
Elke keer als ik het formulier opent, open hij de bovenste regel en kan ik geen nieuwe contacten meer toevoegen.

Kan iemand mij helpen om aan te geven waar ik de fout in ga.

Alvast hartelijk bedankt!
Robert

Bijlagen

Als je een userform opent, wordt de code bij UserForm_Initialize() uitgevoerd. Kijk daar dus eerst naar.

Ook gebruik je bij Textboxen de .Text eigenschap, niet de .Value eigenschap.

Wigi

Reactie op Hoornvan,
hey dank je wel om erna te kijken maar hier werkt het nog steeds niet. Wanneer ik het formulier open werkt hij nog niet en hij opent nog niet alle klanten en wanneer ik een nieuwe maak dan vult hij hem nog niet goed in.

Reactie op Danny,
ik had deze ook al gevonden maar ik vond deze minder overzichtelijk omdat deze met een scroller gaat en ik hierbij niet kan zoeken. Toch bedankt om hem te zoeken maar zou toch een beroep erop doen om hulp om "mijn" betreffende bestand werkzaam te krijgen.

Reactie op Wigi,
ik heb er nog naar gekeken maar ik heb denk ik toch niet de kennis waar ik naar moet kijken. Ik heb gekeken naar de Private Sub UserForm_Initialize() maar hier snap ik nog niet alles van. De range moet het bereik zijn maar ik snap nog niet wat die cijfers erachter betekenen zo ver ben ik nog niet met Excel.
Ook snap ik niet wat u bedoeld met value en text. Ik heb de name van de tekstvakken de namen gegeven wat het moet zijn maar ik moet toch niet de value invullen voor die tekstvakken?

Alvast weer bedankt voor de reacties!!

Ik heb gekeken naar de Private Sub UserForm_Initialize() maar hier snap ik nog niet alles van. De range moet het bereik zijn maar ik snap nog niet wat die cijfers erachter betekenen zo ver ben ik nog niet met Excel.

65536 is het aantal rijen in Excel (vóór Excel 2007 dan toch). Welke kolomletter staat daarvoor? En wat betekent End(xlUp)?

Ook snap ik niet wat u bedoeld met value en text. Ik heb de name van de tekstvakken de namen gegeven wat het moet zijn maar ik moet toch niet de value invullen voor die tekstvakken?

Gebruik:

Code:
NaamVanEenTextbox.Text = ...

ipv.

Code:
NaamVanEenTextbox.Value = ...

Wigi

Wat de regel "SpinButton1.Max = Range("A65536").End(xlUp).Row"

betekend zou ik ook niet weten. Ik heb dit bestand gevonden op dit forum en het origineel werkt ook gewoon goed (dus met die zin erin) maar bij mij werkt hij dus niet goed.
Ik snap dus ook niet waarom hij voorheen altijd goed heb gewerkt maar nu ik meerdere kolommen en meerdere tekstvakken heb toegevoegd en ook van kolom A naar kolom B gegaan waar alles moet beginnen.

Ik vind het toch erg vreemd en hoop toch dat iemand de fout ziet waar het fout gaat behalve dan de text en value (heeft voorheen bij origineel bestand ook namelijk nooit problemen gegeven).

TOEVOEGING:
hierbij heb ik ook het bestand toegevoegd waar het allemaal mee begon. Doordat die button aan de rechterkant stond en ik meerdere kolommen wilde toevoegen heb ik de button naar links gehaald en de kolommen allemaal 1 opgeschoven.
Ik zie nog niet het verschil maar misschien jullie, dit hoop ik tenminste!

Alvast nogmaals bedankt!
Robert

Bijlagen

1.

SpinButton1.Max = Range("A65536").End(xlUp).Row

2.

van kolom A naar kolom B gegaan

3.

Ik vind het toch erg vreemd. Ik niet.

U ziet die A toch in de regel code? Ook uw VBA heeft een zoekfunctie, teneinde na te gaan wat bepaalde dingen willen zeggen.

only4you88,

Ik weet niet wat er bij je fout gaat.
2 nieuwe records heb ik ingevuld en die werden goed weg geschreven.

Bijlagen

Hoornvan, hartelijk dank hij werkt inderdaad. Ik weet niet wat ik dan toestraks verkeerd heb gedaan, toch waarschijnlijk domme fout geweest en in het oude exemplaar geprobeerd terwijl die van u naast het origineel stond (zou domme fout zijn maar een grote kans dat het dat was)

MAAR, jullie raden mij nog wel aan om de NaamVanTekstvak.text aan te passen aan NaamVanTekstvak.value. Verder hoef ik dan in het script niets aan te passen of aan de tekstvakken?

In ieder geval allemaal hartelijk bedankt en ik ga hiermee verder!

Robert

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan