Klantenbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickyboyb

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Hallo allen,

Ik ben een programmeur die af en toe wat opdrachtjes van kleine firma´s krijg. Deze keer kreeg ik de opdracht om een klantenbestand te maken. Maar ik herrinerde me dat ik dit al een keer voor de lol had gedaan, maar dan wel met simpelere velden zoals: naam, adres, telefoonnummer, geboorte datum.
Zouden jullie kunnen testen of het ook op jullie pc werkt? Bij mij werkt in ieder geval.

Gr Nickyboyb

Downloadlink: http://www.mediafire.com/?7bl9cno9fdzifb7

Ben jij een programmeur? :shocked:

Afgezien van de GUI (die niet om aan te zien is) krijg ik een fout, die je niet hebt afgevangen, dat C:\Klantenbestand\Adres.txt niet gevonden kan worden.
Dit is dan ook vrij logisch. Ik snap niet dat een programmeur over zoiets simpels valt, sorry. :confused:

Zéker niet bugfree dus.

[edit] Hij blijft ook in de processenlijst hangen nadat ik 'm afsluit... [/edit]

Laatst bewerkt:
@ Radjesh Klauke & programmeurtje: Dit soort sarcastische opmerkingen dienen jullie in het vervolg achterwege laten. Lukt dat niet dan is er voor jullie geen plaats op Helpmij. Het voegt totaal niets toe aan een evt. oplossing. In plaats dat jullie de persoon met raad en daad bij staan om verder te komen, zitten jullie hem af te branden. Wat dat betreft kunnen jullie een voorbeeld nemen aan JoZ1.

Je hebt helemaal gelijk en mijn excuses daarvoor. Om het goed te maken het volgende:

@nickyboyb: Zorg ervoor dat je gebruik maakt van de SpecialDirectories, waardoor je eventuele schrijfrechten tackled.
Mijn advies: gebruik geen textbestand, maar van een .sdf die je eventueel kunt beveiligen (text kan natuurlijk ook met Rijndael).
Zorg voor en goede setup die de "database" ook daadwerkelijk plaatst in de aangewezen "SpecialDirectories". Zorg eventueel voor een openFileDialog om de database te selecteren.
Tot slot: Kijk even hoe andere mensen een dergelijk programma maken, want gebruikers willen graag iets dat er goed uit. Anders haken ze snel af.

Succes ermee ;)

Je kan het programma ook laten kijken of de textfile bestaat:

if not file.exist (application.startuppath & "\Adres.txt") then
maak file? of geef een error?
end if

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan