• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klantendatabase

Status
Niet open voor verdere reacties.

pippi2000

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Beste mensen, ik heb een heel mooi klantendatabase gevonden welke ik graag wil gaan gebruiken.
Mijn vraag is of het puldown menu verplaats kan worden in met de daar bijbehorende adressen, te, enz.
Wat ik graag zou willen is: Naar een klant toe, hoofdcontactpersoon (zo is het nu) en dan nog een pulldown menu met de overige werknemers.
Zie bijlage, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bijlagen

Hier een mogelijke oplossing.
Even de namen van het bereik aanpassen.
test1 moet test_1 worden omdat de klantnaam een spatie bevat.

Bijlagen

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik ben niet heel erg bekend met excel, maar is het mogelijk dat als ik een aandere naam wil selecteren het ondertsaande automatisch ook word aangepast.
Zolas telefoonnummers enz.

Laatst bewerkt:
Ja dat idee had ik al. Volgens mij is dat heel uitgebreid. Als ik dit voor elkaar heb ben ik klaar.
Ik hoop dat iemand nog dat laatste zetje kan geven.:D

Ik begrijp niet helemaal wat je in kolom F wilt hebben staan.
De omschrijving klopt niet met wat opgezocht wordt (moet worden)
En wat is het verschil tussen cel B17 en F9?

Kolom F. Wanneer men het pulldown menu gebruikt (verschillende namen) dat dan automatisch de functie, email, tel, mobielnummer, en bijzonderheden aanpast.
Iedere werknemer heeft zijn eigen functie, telefoonnummer enz.
B17 komt te vervallen, excuus voor het ongemak.

Ja dat idee had ik al. Volgens mij is dat heel uitgebreid. Als ik dit voor elkaar heb ben ik klaar.
Ik hoop dat iemand nog dat laatste zetje kan geven.:D
Daar vergis je je in. Wat jij wilt is in Access zelfs simpeler als wat je nu aan het doen bent. In Access hoef je alleen maar naar het sleutel veld te zoeken en wordt de rest er automarisch bij gezocht. In Excel moet je met vertikaal zoeken alle gegevens bij elkaar zoeken.

Uit jou opmerking maak ik op dat je Access helemaal niet kent en dan is het ook begrijpelijk dat je een oplossing in Excel zoekt. Ben benieuwd hoe je het tabblad Producten hier gaat inpassen.

Ja perfect, nog een laatste wens. Is het mogelijk dat wanneer je van klant veranderd je automatisch de eerste medewerker van de desbetreffende klant krijgt te zien.
Nu verander je van klant maar de medewerker blijf staan.

Ik probeer mijn gegevens in te voeren, zodra ik de naam van test1 veranderd doet mijn puldown menu van de medewerkers het niet meer!!
Wat doe ik verkeerd?

Hier een aangepast bestandje.
Hier en daar wat samengevoegde cellen die voor problemen zorgden verwijderd.
En ook het combobox om klanten te kiezen vervangen door datavalidatie

De eerste medewerker lukt mij niet maar wel dat alles leeg is en dat je zelf de medewerker moet opzoeken.

Om het dropdown menu weer te laten werken moet je niet alleen de namen van de klanten veranderen, maar ook het naam bereik.
Via CTRL F3 zie je daar bv test_1 staan.
Deze verwijst naar tabblad 'contactpersonen' range A2:A10
De naam (test_1) moet je veranderen in de naam die in cel A1 staat , waarbij je de spaties in de naam moet vervangen door '_' (underscores)

Hetzelfde geldt voor test_2 range A12:A20 met de naam in A11
enz.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan