Klantenlijst in vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

demasuredries

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2014
Hallo,

Ik ben een leek in vba. Ik zou graag een soort van klantenlijst in excel stoppen via vba. zodat ik op een snelle wijze de klantnaam kan aanpassen in excel, waarbij dan ook het adress enzovoort wordt aangepast. Maar ik heb totaal geen idee hoe ik best aan deze code begin.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groeten,

Daar is in eerste instantie helemaal geen code voor nodig. Maak eens een opzet van het document met de gegevens die je graag per klant wilt opslaan. Dan kunnen we daarna wel kijken of er een leuk formulier voor te verzinnen is. Maak het document zo gestructureerd mogelijk.

Daar is in eerste instantie helemaal geen code voor nodig. Maak eens een opzet van het document met de gegevens die je graag per klant wilt opslaan. Dan kunnen we daarna wel kijken of er een leuk formulier voor te verzinnen is. Maak het document zo gestructureerd mogelijk.

Hallo,

De bedoeling zou zijn dat via een snelle muisklik een een selectie de gegevens van de klant zouden veranderen. ik dacht dat dit het best zou gaan via een combobox waarin alle verschillende klantnamen inzitten, de klantnamen zijn gelinkt aan de adressen enzovoort en bij het selecteren van een klant veranderen de gegevens mee.

Kan dit ook zonder programmeren?

Ik zie nog steeds geen voorbeeld document en een Combobox kan je niet gebruiken zonder er VBA voor in te zetten. Leuk dat daar de klantgegevens e.d. in zitten, maar waar moet die informatie vandaan komen?

ListFillrange en linkedcell zijn voldoende om een combobox te besturen zonder Vba. ;)

Ik zie nog steeds geen voorbeeld document en een Combobox kan je niet gebruiken zonder er VBA voor in te zetten. Leuk dat daar de klantgegevens e.d. in zitten, maar waar moet die informatie vandaan komen?

Ik heb een bijlage bijgestuurd, De gegevens van de klant moeten snel aanpasbaar zijn. in plaats van alles opnieuw te typen.

Een extra onderdeel is dat als ik bv van 2 naar 5 verschillende producten heb het totaal zelf ook mee naar beneden zakt.

Hoe kan ik dit het best aanpakken?

Alvast bedankt voor de hulp :)

Bijlagen

Het lijkt er op dat je op zoek bent naar een oplossing voor het maken van facturen waarbij de klant(adres) gegevens makkelijk in de factuur op te nemen zijn, klopt dat?

Zo ook zou je de artikelen welke mogelijk in de factuur opgenomen moeten worden uit een 'lijst' kunnen selecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan