• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klantenoverzicht/rekeningoverzicht versturen met excel / word

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobje123

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2013
Goedendag,

Ik zou graag een word bestand kunnen maken waarin een klantenoverzicht/rekeningenoverzicht staat.

Als voorbeeld heb ik een excell bestand met verschillende rijen, Hierin staan ook dubbele klanten (met verschillende rekeningen).

De bedoeling is om voor elke klant een overzicht met zijn verschillende rekeningen te krijgen.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Groet Job

Bekijk bijlage voorbeeld excel.xlsxBekijk bijlage voorbeeld brief.docx

Waarom wil je dat naar Word? Is PDF daar geen betere keuze voor?

Uiteindelijk wil ik het naar pdf opslaan, maar is er dan een handigere methode naar PDF? Daarnaast heb je zeker ook Adobe pro nodig? Naar een goede oplossing naar PDF ben ik ook geïnteresseerd!

Groet job

In VBA kan je dat vanuit Excel eenvoudig naar PDF doen. Daar is verder niks van Adobe voor nodig. Maar je kan ook eens hier naar kijken. Het resultaat Word document kan je dan ook in PDF opslaan.
https://support.office.com/nl-nl/ar...werkblad-858c7d7f-5cc0-4ba1-9a7b-0a948fa3d7d3

Met een VBA routine ervoor, die eenvoudig te maken is, is het echter slechts een druk op een knop om er meerdere PDF's van te maken.

Laatst bewerkt:
Het standaard samenvoegen van word en excel voor naw en andere samenvoegvelden ben ik bekend mee. Het gaat er echt om dat dezelfde klanten met dezelfde contactinformatie, maar verschillende rekeningen op 1 pagina komen. Anders ontvangt iemand 10 verschillende brieven. Zelf ben ik niet zo bekend met VBA. Is het ingewikkeld om te maken? In het verleden liep ik op een paar voorbeelden op internet al stuk. Groet job

Ik wil het wel voor je maken aan de hand van je voorbeeld documenten, zo moeilijk is dat niet. Worden ze per post verstuurd of wil je de PDF ook direct kunnen mailen?

PDF's vanaf Excel 2007.
Yep. En z'n voorbeelden zijn xlsx en docx dus ik ga er vanuit dat 'ie minimaal Office 2007 heeft.

Laatst bewerkt:
Dat zou super zijn als ik uit een voorbeeld zou kunnen kijken hoe ik dit in de praktijk kan toepassen. In principe moet het een bestand worden die ik kan printen en of mailen. Uiteindelijk is daar toch geen verschil in?

Nee, dat kan beide. Maar met de vraag bedoelde ik of de PDF na het maken ervan ook direct aan de betreffende persoon gemaild moet worden. Dat kan namelijk ook als je per persoon ook een mail adres in Blad 1 opneemt.

Ik snap het maar dat is tot nu toe nog niet belangrijk. In eerste instantie wil ik de brief die ik heb verrijken met data. Om zo een overzicht van de producten van klanten weer te geven. Hoop met een voorbeeld weer wat te kunnen puzzelen.

Prima. Dat gaat vandaag uiteraard niet meer lukken maar zal in het weekend wel in orde komen :)

Probeer deze maar eens:
Bekijk bijlage voorbeeld excel-3.xlsm

In het blad Data is nu een knop die de brieven voor je maakt. Deze worden als PDF opgeslagen in de map waar je het document hebt geplaatst. Het blad Sjabloon kan je eventueel verbergen.

Laatst bewerkt:
Tnx Edmoor ik ga er morgen even naar kijken als ik weer een computer tot mijn beschikking heb. Groet job

Ok dan. Ik hoor graag wat je er zo van vind :)

Hey Edmoor,

Vandaag geprobeerd te kijken of ik wat met je bestandje kan. Probleem is dat mijn Macbook het bestand niet helemaal goed kan verwerken.
Ik ga morgen op de werkcomputer kijken of ik er uit ga komen en hou je hiervan op de hoogte. Nogmaals dank!

Groet Job

Die zal op een Mac inderdaad niet werken omdat er dingen in gebeuren die op Windows zijn gericht.

Hey Edmoor,

Het bestandje nu eindelijk kunnen openen op windows computer. Als ik op "maak brieven" druk dan gaat er laad balkje aan.
Daarna zie ik nergens waar het zich opslaat. Kan dit kloppen of begrijp ik het programma'tje niet helemaal?

De PDF bestanden worden in dezelfde map opgeslagen als waar je document staat, zoals aangegeven in #13.

Deze geeft daar een melding van als de PDF's gereed zijn:
Bekijk bijlage voorbeeld excel-3.xlsm

Laatst bewerkt:
Hey Edmoor,

Ik snap het systeem een beetje en is nu me ook gelukt om de postcode toe te voegen die ik was vergeten :). Er zijn een paar een mogelijkheden die ik graag nog wil weten. Is het ook mogelijke dat het bestand niet alles als een losse PDF opslaat, maar dat het in één pdf staat.

Daarnaast vraag ik mij af als ik van iemand een brief ontvang en een adressenlijst of het dan ook makkelijk toe te passen is. In het programma'tje wat jij hebt gecreëerd (complimenten) Moet je de brief in excel zetten en maakt hij het naar PDF. In mijn situatie wil ik deze techniek toe passen op brieven die ontvang en dan wil verijken met deze mogelijkheid. Dus wanneer de brief wisselt dat ik het niet helemaal hoef toe te voegen in het excel bestand. Begrijp je wat ik bedoel.

Sorry ik niet heel snel in antwoorden was. Alleen op me werk gebruik ik een Windows computer. Door drukte had ik nog niet veel tijd om alles uit te proberen.

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan