• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klantenoverzicht/rekeningoverzicht versturen met excel / word

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is precies de bedoeling van al die brieven in 1 PDF bestand?

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk moeten de brieven geprint worden en dan kunnen er honderd tot duizend brieven zijn. Dan is het onhandig als het allemaal losse PDF's zijn ipv 1 bestand.

Je kan ook met CTRL-A alle bestanden in de folder selecteren, vervolgens met rechts op de selectie klikken en kiezen voor Afdrukken. Dan hoef je de code alleen maar zo aan te passen dat de PDF's in een eigen map worden geplaatst.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is dat ook een manier om het te doen. Maar het idee is dat ik niet alleen 1 standaard brief heb waar ik dit trucje op wil toepassen. Het systeem moet werken als ik een van iemand een brief plus adressenbestand ontvang. Deze samenvoeg tot 1 pdf en terugstuur. Met de optie dat ik ze ook kan printen uit 1 bestand. AL heb ik 500 bestanden is dit niet een praktische methode met delen van de bestanden.

Ok, ik zal er vanavond eens naar kijken.

De code is zodanig aangepast dat de brieven in 1 PDF worden opgeslagen.
Bekijk bijlage voorbeeld excel-3.xlsm

De documentatie in de code is er ook op aangepast.
Ter leering ende vermaeck :)

Laatst bewerkt:
Hey Edmoor,

Zo ziet het er allemaal uit als ik bedoel, maar voor hoe ik het wou gebruiken gaat het niet lukken.
Ik denk nu dat de visual basic binnen Excel niet kan wat ik wil, maar dat het via macro's in word gaat.
Denk daarom ook dat deze functie een te ver van mijn bed show is. Had het makkelijker verwacht.

Het idee was simpel. Wanneer je in word een een brieftekst samenvoegt. Hij kijkt of het adres hetzelfde en dan een extra regel in het overzicht toevoegt.
Zo zou je dan geen dubbele adressen moeten hebben.

In het voorbeeld wat jij voor mij uitgewerkt hebt werkt dit echt prima. Alleen is het dat je de brief moet opmaken in Excel.
In mijn geval krijg ik brieven aangeleverd soms ook met kopteksten en voetteksten en die ik moet samenvoegen.
Alleen nu was er de eis dat er geen dubbele adressen waren, maar dat alle info van 1 adres in een overzicht stond.

Het gebruiken van het voorbeeld met nieuw aangeleverde Excel bestanden en word bestanden is voor mij niet te combineren.
Soms zijn er ook Excel bestanden met andere en meer informatie dan is het een te grote puzzel.

Ik had gehoopt dat je aan een mergeveld een simpele koppeling kon doen die een vergelijking maakte met de vorige cel en op basis daarvan een overzicht maakt.

Edmoor ik dank je vriendelijk voor de gemaakte moeite!

Groet Job

Ik snap wat je bedoeld. In mijn voorbeeld is het de bedoeling dat je in het blas Sjabloon eenmalig de brief opmaakt. Deze is dan altijd gelijk. Adressen oef je alleen maar in het blad Data aan te vullen, that's it. Dit kan ook zo gemaakt worden in Word VBA, daar heb ik echter nog biet veel ervaring mee maar wellicht de mijn VBA voorbeeld in Excel jou of iemand anders daarbij kan helpen.

Daarnaast heb ik het graag gedaan :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan