klasse is niet geregistereerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Ik krijg opeens problemen met het openen van de programma's welke op de onderste (linkse) werkbalk staan.
Ik krijg bij diverse programma's de melding: explorer.exe "klasse is niet geregistereerd". En dit krijg ik b.v. bij het openen van de NOS of de NPO of bij nederland FM en ook bij het openen van de app store.

Ook werkt de startknop links onder helemaal niet meer. Niet met linker muisknop als ook met de rechter muisknop niet

Kijk eens wat er gebeurt als je een nieuwe snelkoppeling maakt op het bureaublad naar control.exe
Dubbelklik op die snelkoppeling en kijk of die start (en indien niet, welke foutmelding wordt getoond). Indien die een foutmelding "ExplorerFrame.dll" vermeld, dan deze instructie volgen.

Tijs.

Waar kan ik dat bestand vinden?
Als ik gewoon een snelkoppeling aanmaak met dit bestand dan start het configuratiescherm op.

Tijdens het opstarten van de computer krijg ik ook de onderstaande melding:

Startmenu en Cortona werken niet. De volgende keer dat u zich aanmeldt zal worden geprobeerd dit te herstellen.

Hoe kan ik de CMD opstarten als administrator?

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat configuratiescherm opstart is wat de snelkoppeling naar control.exe doet. Gegeven dat je daarmee geen probleem hebt ondervonden, concludeer dat mijn oplossing niet van toepassing is.

Verder, ondanks dat mijn oplossing je waarschijnlijk niet helpt:
a. SFC /SCANNOW uitvoeren kan nooit kwaad, misschien lost het inderdaad alsnog wat op.
b. cmd.exe zou je kunnen starten (in jouw geval, omdat het start menu niet werkt) via het maken van een snelkoppeling naar cmd.exe en op die nieuwe snelkoppeling te rechtsklikken en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".

Tijs.

Het gelukkig wel geholpen en de computer werkt weer goed!

Bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Fijn dat het je geholpen heeft.
Nog even je vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan