• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klassement opmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo8810

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Berichten
7
onbekend ? Westvlamingen onder elkaar ;)

misschien willen jullie nog een westvlaming helpen.
zie dat jullie hier prachtig bezig zijn om een klassement op te maken in exel.
heb dit bestand van hier al eens geopend en dit is iets wt ik echt zoek, alleen zou er het een en ander moeten aangepast worden.
dus mijn vraag, ziet er iemand dit zitten.
wat gegevens:
- 10 visdagen
- beste 7 van de 10 tellen
- eerste krijgt 1 punt, tweede 2, enz
-afwezige krijgt 25 punten
-mensen met gelijk gewicht: wie de meeste vissen heeft heeft voorrang
- er zijn 24 visplaatsen
hopelijk kan en wilt er iemand dit aanpassen voor mij
alvast bedankt
 
Heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet toegstaan om in iemand zijn topic in te breken met jou probleem.
 
Beetje moeilijk om dat te bepalen, nu je vraag zonder het bestand verplaatst is. Is niet erg over nagedacht bij het verplaatsen helaas.
 
Heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet toegstaan om in iemand zijn topic in te breken met jou probleem.
begrijp je standpunt maar het leek voor mij eenvoudiger om bij deze topic te blijven zodat iedereen weet waarover ik het heb.
hogerop staat er al een exel bestand die voor mij passend is maar alleen door iemand die er verstand van heeft aan te passen.
bedankt
 
eigenlijk is alles gigantisch te vereenvoudigen tot volgende bijlage
in het groene gedeelte vul je de gevangen gewichten in, komt iemand niet opdagen, dan vul je een "x" in.
in het blauwe gedeelte worden de punten toegekend.
in de V-kolom wordt de 3e grootste bepaald en aan de hand van die waarde worden 3 blauwe waarden geschrapt en met oranje achtergrond aangemaakt.
in kolom W krijg je de som behalve de 3 grootste
in kolom X krijg je dan een rangorde.
Dan misschien nog wat toeters en bellen en klaar is kees.
 

Bijlagen

  • Kopie van KANAALVISSERS_2011.xls
    51 KB · Weergaven: 103
werkt super. moet alleen nog een hoofding en nog wat kleine aanpassingen maken. hopelijk lukt het mij.
bedankt cow18.
 
ik weet niet wat ik verkeerd doe maar als ik de getallen verwijder dan loop het mis, dan kloppen de berekeningen niet meer.
zou het mogelijk zijn om een blanco formulier te krijgen?
ook zouden er wat aanpassingen moeten gebeuren;
een hoofding met onze naam en logo, het aantal deelnemers zou moeten vermeerdert worden tot 35.
 
Laatst bewerkt:
zoiets dan ?
 

Bijlagen

  • Kopie%20van%20KANAALVISSERS_2011(1).xls
    84,5 KB · Weergaven: 28
ziet er weer fantastisch uit maar jammer genoeg ben ik hierin echt wel een sukkel. hoe krijg ik een formulier zonder de ingevulde waarden zodat ik met een schoone lei kan beginnen.
misschien nog een aanpassing: je kan max 25 punten krijgen en dit bij afwezigheid, het max aantal deelnemers per wedstrijd is 24, er zijn wel meer leden (niet iedereen kan telkens meedoen).
en wat betekend cel AD6 ?
alvast bedankt
 
AD6 is een formule om te weten tot welke dag je al gevisd hebt, dus hij zoekt de meest rechtse kolom van B tot K op waar je iets ingevuld hebt.
Het is een matrixformule, dus best van afblijven ofwel afsluiten met CTRL-SHIFT-ENTER

Een leeg formulier is gewoon alles wissen in A4:K44
Kolommen L en volgende, daar blijf je best van af.
Bereik B3:K3 = dag 1 tot dag 10, daar mag je iets anders invullen, bv. de echte datum ofwel de plaats van de competitie
filter in de cel A3 met de pijltje omlaag en vink "lege cellen" weg als je de overbodige lege regels niet wenst te zien.

groeten
 

Bijlagen

  • VisCompetitie.xls
    85,5 KB · Weergaven: 36
werkt super nu, en ik begrijp het nu ook en da was het moeilijkste ;)
alleen zie ik dat ik geen hogere getallen dan 9999 kan ingeven of ik krijg een foutmelding.
als het mogelijk is wil je dit nog aanpassen.
wij werken nl.in grammen en dan zit je soms boven de 10000.
gr john
 
dat is geen foutmelding, hij kan je getal alleen niet kwijt in die kleine ruimte.
Selecteer de kolommen B:L
opmaak>kolom>kolombreedte aanpassen naar 6 ofwel opmaak>kolom>kolombreedte autoaanpassen
en dan zijn die ##### weg
 
a ok , heb alles aangepast en alles is nu in orde, bedankt voor alles
 
jo8810,


Je ben blij dat het allemaal gelukt is.
Nu nog even de vraag als opgelost zetten. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan