• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

matti122

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2009
Hey

Ik heb een excel file met een aantal percentages in, die berekend werden met formules.
Bv:

50
53
68
96
78
23
48
23
12
36

Hiervan wil ik dus klassen maken.
0 - 10
10 - 20
20 - 30
30 - 40
40 - 50
50 - 60
60 - 70
70 - 80
80 - 90
90 -100

In de cel naast deze klassen moet het aantal waarden komen te staan die in deze klasse valt.
Met welke functie, of op welke manier, is dit op te lossen?
Ik heb dit ooit geleerd maar ben het vergeten :(

Thx!

Dat kan via een draaitabel, maar je kan ook zelf de klassen maken en dan aan de slag gaan via bv. een aantal.als formule.

De draaitabel geeft een fout omdat het losse waarden zijn zonder hoofding.
Met de aantal als functie denk ik dat hij mijn lege cellen ook gaat mee tellen in de klasse
0-10. Dit omdat de waarden (%) berekend worden door formules.

Edit: bedankt voor je snelle reactie trouwens

Edit2: Aantal als werkt wel, maar ik krijg dan wel cumultatieve waarden, meer deze zijn er wel uit te filteren.
In een CountIF zijn, blijkbaar, geen 2 parameters toe te voegen, of ik doe het fout.
=countif("$A$1:$A$40";"<0,6 AND >0,5")

Laatst bewerkt:
Voor de draaitabel: gewoon een hoofding meegeven :)

Voor de countif: een gedacht is te werken met 2 countif functies ( > ondergrens en > groter dan bovengrens) en die van elkaar aftrekken.

Voor de draaitabel: gewoon een hoofding meegeven :)

Voor de countif: een gedacht is te werken met 2 countif functies ( > ondergrens en > groter dan bovengrens) en die van elkaar aftrekken.

Thx!!
Heb het zo kunnen oplossen :)

Hoi,

Ik heb dit ooit geleerd maar ben het vergeten

Mischien als mosterd na de maattijd, want de vraag is al opgelost:
- extra
- gegevensanalyse
- histogram

(wel de juiste invoegtoepassing hiervoor installeren)

Albatros

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan