Klassiek startmenu, programma's verdwijnen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sauron

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Hallo, ik heb in XP het klassieke 98 startmenu, er staan geen gele mappen in het startmenu, alleen maar de icoontjes met het .exe bestand (staat wat netter). Het "probleem" is, dat wanneer ik een programma een tijdje niet gebruik, deze uit het startmenu "verdwijnt", onder aan het startmenu staat dan en pijltje die in moet aanklikken, waarna het niet gebruikte icoontje/programm enigzins lichter is, zodra ik het programma aanklik, staat ie weer keurig in de lijst, is er een manier om dit 'verdwijnen"te voorkomen?:confused:

Niet dat ik weet! Dit zijn de laatst/meest gebruikte programma's en die lijst wordt dus simpelweg ververst. Wel kun je (rechtermuisknop op een leeg stuk van het startmenu) onder eigenschappen deze lijst in aantal vergroten waardoor je meer kans hebt dat het progje er nog tussen staat..

Zelf werk ik met het XP menu. Daarin is het wel mogelijk een programma 'in te lijven' zodat het niet meer verdwijnt. Je schuift het programma gewoon boven de deelstreep. De letters zijn daar vetter. Misschien heeft de 98-look deze mogelijkheid ook. Anders gewoon je favoriete programma's als snelkoppeling op het bureaublad zetten en ze vervolgens (naar de ontgrende taakbalk)slepen.
Vind je dat een goed idee dan kun je al je meest gebruikte programma's ook weer keurig rangschikken achter de twee hoekjes. En ook weer op categorie.

Vanuit de verkenner : Doc. en settings/jouw naam/Appl. data/ microsoft /internet explorer/quick launch

Ik heb nog nooit ontdekt waar dat 'door programma's bladeren' voor diende. Benieuwd waar dit werkelijk voor werkt :)

Dan wordt onder "alle programma's" niet alles in een brede bladzijde weergegeven maar in een hoge bladzijde met onderaan en bovenaan een pijltje..

Iets wat ik pers. niet fijn vind!

Dat dacht ik ook maar ik zag het niet :D

Je moet dus niet aanvinken als je breed wilt hebben?

Geplaatst door Elisa
Dat dacht ik ook maar ik zag het niet :D

Je moet dus niet aanvinken als je breed wilt hebben?

Inderdaad, niet aangevinkt is breed en wel aangevinkt is alles onder mekaar...

Heb zelf een heel zooitje progjes op de pc, en dan is "lang" niet echt makkelijk, je bladert je het schompes:p

Daar heb ik wat op gevonden. Een beetje groot maar mijn prog. valt in storing.
attachment.php

Laatst bewerkt:
vinkje persoonlijke menu's

Volgens mij is het het vinkje 'persoonlijke menu's gebruiken'...

Dus Start -> rechter muisknop -> eigenschappen -> aanpassen -> persoonlijke menu's gebruiken.

Waarschijnlijk is die optie iets van de Klassieke weergave van het Start menu.
(Zo zie je maar, klassiek is soms zo gek nog niet :D )

Ooooooo zit het zo :D
Nou, ik blijf toch lekker modern. Tenslotte heb ik het nu ook netjes voor elkaar.
Als ik wel eens een 98 versie onder mijn handen krijg zit ik me suf te zoeken.

Geplaatst door Elisa
Als ik wel eens een 98 versie onder mijn handen krijg zit ik me suf te zoeken.
Of dat met een 98 versie te maken heeft?....
Dat 'door programma's bladeren' of 'persoonlijk startmenu' (ik weet nou niet meer welke van de twee het is) is echt makkelijk hoor. Het laat eerst de regelmatig gebruikte programma's zien.
Als je een minder recent gebruikt programma nodig hebt klik je op een pijltje en zie je al je programma's. Verder staan ze alfabetisch gerangschikt (maar dat zal in de moderne versie ook wel zo zijn), dus een kind kan de was doen.
Maar... blijf gerust modern hoor. :p :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan