Klassieke router naar draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewergreen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Ik verander van kamer in huis en heb geen zin om nieuwe kabels te gaan trekken. Ik heb al drie computers in een bureau op internet via mijn "klassieke" router. Nu zou ik graag één computer draadloos verbinden.

De oplossing zou zowel betrouwbaar, als goedkoop moeten zijn. Internet zou nooit mogen wegvallen op deze pc en ik zou aan hoge snelheden moeten kunnen downloaden.

Hoi,

Hoewel je eigenlijk geen vraag stelt .... wat wil je nou eigenlijk!!!!
Mijn eerste reactie: vervangen die 'oude' router door een nieuwe.
Daar zitten - maar wellicht weet je dat allang - vier utp-aansluitingen voor bekabelde verbinding op én je kunt meerdere draadloze apparaten aansluiten (zoals notebooks bijvoorbeeld ....:p)

Ik wist dat ik best de hele router kon vervangen, maar ik wist eveneens dat dat prijzig ging zijn. Welke router raden jullie mij aan, en welke kaart stop ik best in mijn pc? De twee zouden gescheiden zijn door twee binnenmuren en twee buitenmuren en een afstand van ongeveer 15 meter.

Het hangt ervan af wat voor binnen- en buitenmuren.
Is het een 'nieuwe' huisvesting met veel gewapend beton dan wordt het een probleem.

Meest betrouwbaar is en blijft in jou situatie, gesteld minstens twee betonnen 'blokkades' en een afstand van minstens 15 meter, w.s. toch bekabeld.

ZUCHT! Het is geen nieuwbouw, dus dat is al een plus. Er ligt nog een oude kabel die van een ander oud abonnement is, maar dan moet ik denk ik buiten grachtjes gaan graven... . Zijn er geen sterke "zenders" of "ontvangers"?

ZUCHT! Het is geen nieuwbouw, dus dat is al een plus. Er ligt nog een oude kabel die van een ander oud abonnement is, maar dan moet ik denk ik buiten grachtjes gaan graven... . Zijn er geen sterke "zenders" of "ontvangers"?

1. Kan je wat meer informatie geven over de lokatie en omstandigheden. Het blijft allemaal wat vaag.
2. Nog een vraag gaat het om - eventueel - een draadloze verbinding met een notebook of een pc?
3. Welke internetprovider heb je en is je huidige router alleen een router, verbonden met een modem van je internetprovider, of een combi modem/router.

.... en: ja hoor, er zijn sterke zenders en ontvangers. Alleen heb ik meer informatie nodig om je te kunnen adviseren of dit toepasbaar en/of zinvol is.

.... namelijk de gevraagde informatie in mijn voorgaande reactie.

1. Kan je wat meer informatie geven over de lokatie en omstandigheden. Het blijft allemaal wat vaag.
2. Nog een vraag gaat het om - eventueel - een draadloze verbinding met een notebook of een pc?
3. Welke internetprovider heb je en is je huidige router alleen een router, verbonden met een modem van je internetprovider, of een combi modem/router.

1. -----------buitenmuur--------------
| X | |
----------binnenmuur- |
| |
------------buitenmuur--------------
tuin | |
tuin | |
-----------buitenmuur--------------
| | |
----------binnenmuur- |
| X | |
------------buitenmuur--------------

Boven een plannetje van het huis. Enkel de buitenmuren staan erop. De bovenste X vertegenwoordigd de locatie van mijn PC,de onderste X vertegenwoordigd de locatie van de huidige router.Ik heb een modem die naar de router gaat, met TELENET, een Belgische provider.

Hoi,

Wat je zou kunnen doen is 'ergens tussenin' een accesspoint plaatsen, ter uitbreiding van je netwerkbereik (zeg maar op de lokatie tuin/tuin bijvoorbeeld in een schuurtje waar stroom zit .... als dat mogelijk is)
Maar dat betekent dus de volgende aanschaf:

Bestaande router vervangen door nieuwe draadloze
Nieuw aanschaffen een accesspoint als 'rangeextender'
En in de pc een draadloze netwerkkaart

Ik heb bij mij de volgende situatie
Netgear Wireless-N WNR854t router (ongeveer 95 euri)
Als rangeextender (tevens op geluidsinstallatie aangesloten Apple Airport (ongeveer 90 euri
En een Wireless-N Netgear netwerkkaart WN311t (ongeveer 50 euri)

Betekent dus dat je zo'n 240 euri kwijt bent.
Dat kan natuurlijk ook wel voordeliger, maar ik ga wat dit betreft altijd voor kwaliteit.
Belangrijk is wél, dat je - wat je ook koopt - uit moet gaan van Wireless-N omdat dat een groter bereik en een krachtiger signaal biedt.

Laatst bewerkt:
Is het mogelijk om eerst te testen zonder extra accespoint? Is er veel verschil in kwaliteit voor signaalsterkte?

Is het mogelijk om eerst te testen zonder extra accespoint? Is er veel verschil in kwaliteit voor signaalsterkte?

Ja hoor, dat kan zéker.
Maar voor alles: áls het het met alleen een nieuwe router en draadloze netwerkkaart wilt doen dan is de kans van slagen het grootst met een goed merk wireless-n router en liefst ook een draadloze netwerkkaart van hetzelfde merk.

Ik heb goeie ervaringen bij mijzelf en veel van m'n klanten met Linksys en Netgear.

Begrijp ik dat je een pc draadloos wilt aansluiten en geen laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan