• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klaverjassen en excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
heb een heel simpel bestandje gemaakt..
onder WIJ typ je de score per potje in en onder ZIJ verschijnt dan automtisch de score van mijn tegenstander (162-onze punten). Maar wie kan klaverjassen weet dat het soms veel sneller en makkelijk gaat om de punten van de tegenstander te tellen. Maar hoe krijg ik het nu simpel voor elkaar dat ik het aantal punten intyp onder of WIJ of ZIJ en dat dan automatisch de andere score wordt ingevuld (=162-aantal punten van de ander)?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik kan niet iets makkelijks bedenken..
Heb bestandje bijgevoegd...
thanks

Daan,

Rechtsklikken op uw bladtab, en kiezen voor 'programmacode weergeven'. Plak daarin volgende macro:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
On Error Resume Next
If Not Intersect(Target, Range("$A1:$A17")) _
Is Nothing Then
Target.Offset(0, 2).Value = 162 - Target.Value
ElseIf Not Intersect(Target, Range("$C1:$C17")) _
Is Nothing Then
Target.Offset(0, -2).Value = 162 - Target.Value
End If
End Sub

Je ziet daar ergens staan: $A1:$A17 en $C1:$C17...
Dit bereik heb ik gekozen, omdat je in cel A18 en C18 een andere formule hebt gezet. Je kan dit bereik natuurlijk uitbreiden, maar dan verlies je wel deze formules. Die kan je dan eventueel in een andere kolom plaatsen, of meer naar onder.

Luc

perfect

Dit is de perfecte oplossing...
helaas 1 klein probleempje..
ik wil het bestand op een pocket pc (hp ipaq h1930) gebruiken.. ik had dus het bestand gekopieerd naar de pocket pc, maar die nam de macro's niet over... balen.. geen simpelere oplossing?
thanks in ieder geval voor deze oplossing..

Jawel, er is een oplossing zonder VBA. Maar mooi is anders. Je zal je punten in een andere lijst moeten invullen. In mijn voorbeeld zijn de in te vullen cellen geel gekleurd.

Luc

Bijlagen

daar zie ik wel de best mogelijke oplossing in...
thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan