• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klein Excel bestand plaatsen op een groot Excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

domme234

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Hallo,

Zoals men weet kan je bij Word twee bestanden te gelijk zien.

Voorbeeld:

Je hebt twee Word bestanden geopend.
Eén van de bestanden heb je volledig vergroot en zie je helemaal op je beeldscherm.
Het tweede bestand heb je "verkleind" door rechts bovenin beeld op het "middelste blauwe blokje" te klikken naast het rode blokje met het witte kruisje. (het logo voor sluiten)
Zo zie je dus het 1e bestand helemaal in beeld en het 2e bestand gedeeltelijk wat boven op het 1e bestand ligt.

Dat is best handig en makkelijk als je div dingen wil nakijken, dan hoef je niet steeds voor elke zin te klikken op die bestanden.

Mijn vragen is voor Excel zijn:

Hoe stel je dat bij MS Excel in????
Zodat als je bij Excel ook twee bestanden hebt geopend het 1e bestand helemaal in beeld ziet en het 2e bestand gedeeltelijk wat boven op of voor het 1e bestand staat of licht maar dan ook verkleind.

En hoe moet je bij Excel het instellen dat als je bijv. 3 bestanden open heb staan, met 1 klaar bent en die wil sluiten.
Dat die andere 2 Excel bestanden nog gewoon onderin de blauwe balk open blijven staan??
Dus dat ze niet alle 3 tegelijk sluiten!!!

Bij Word gebeurd dat ook niet, daar blijven de andere 2 gewoon staan als je er één sluit.

Bedankt.

Open maar eens 2 Excelbestanden en kies dan voor Vensters, Alle vensters, de rest wijst zich vanzelf.

Binnen Excel heb je precies dezelfde mogelijkheden als met Word.

Wat ook wel handig is als je wat na moet kijken is het bovenliggende scherm deels transparant te maken. Met de utilty Vitrite kun je zelf een mate van transparantie aangeven. Vitrite is freeware en hier te downloaden.

Open maar eens 2 Excelbestanden en kies dan voor Vensters, Alle vensters, de rest wijst zich vanzelf.

Zoals jij bedoeld snap ik wel, dan komen na een eigen keuze bij venster beide Excel bestanden in een horizontale of verticale richtingen te staan.

Alles wat je aan mogelijkheden hebt met Word kan je ook met Excel.
Wat ik nou bedoel zie voorbeeld bijlage.

Maar hoe stel het zelfde als op het voorbeeld dat dan in bij Excel????

Zoals jij bedoeld snap ik wel, dan komen na een eigen keuze bij venster beide Excel bestanden in een horizontale of verticale richtingen te staan.

Alles wat je aan mogelijkheden hebt met Word kan je ook met Excel.
Wat ik nou bedoel zie voorbeeld bijlage.

Maar hoe stel het zelfde als op het voorbeeld dat dan in bij Excel????

Bijlagen

• Voorbeeld 1.jpg
    Voorbeeld 1.jpg
    96,1 KB · Weergaven: 70
Zo te zien heb jij 2x word geopent, anders krijg je nooit je toolbars op de manier zoals op jouw plaatje.

open maar eens 2x Excel dan lukt het je ook :).

Groet,
Ferenc

Bijlagen

• untitled.jpg
    untitled.jpg
    57,1 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Als ik 2 excel bestanden open lukt dat dus bij mij niet.
Dan krijg ik als ik 1 van de twee excel bestanden verklein, en ik druk op de tweede excel bestand op de blauwe balk. (om die weer in beeld te hebben)
Die ook verkleind en niet bijv in de grote formaat terug hoe hij naar de blauwe balk ging!!

Ben toch bang dat 't niet aan Excel ligt, maar aan jouw manier van openen / klikken. Ook bij mij openen gewoon 2 normale Excel vensters als ik 2x Excel open (zoals Jan v. A. beschrijft)

Jouw nog niet beantwoorde vraag m.b.t. het afsluiten: klik uitsluitend op het kruisje van het af te sluiten Excel werkblad en de andere blijven gewoon open / actief.

Hallo Pasja,

Als ik twee nieuwe lege Excel bestanden open krijg je ze wel op elkaar zoals ik bij Word
ook krijg. ( met bestaande of opgeslagen Word bestanden)
Maar als ik twee bestaande Excel bestanden uit “mijn documenten” open, gebeurd dat
niet of kan dat niet meer!!! :(
Terwijl dat met opgeslagen of bestaande Word bestanden uit mijn documenten wel kan (zie bijlage) :thumb:

Waarom kan dat dan met opgeslagen of bestaande Excel bestanden dan niet,
en alleen bij het openen van nieuwe Excel bestand(en)?????? :confused:

Dat vindt ik dus zo vreemd.

Bijlagen

• Voorbeeld Word bestanden 1.jpg
    Voorbeeld Word bestanden 1.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 61
Hoe open je die bestanden? Vanuit Excel of door te dubbelklikken op het bestand?
Als je twee keer Excel start en dan vanuit Excel het bestand ophaalt kan het wel.
Als je dubbelklikt op het bestand is Excel tegenwoordig zo slim dat het zichzelf geen twee keer in het geheugen gaat laden maar gebruikmaakt van een extra sessie binnen dezelfde Excel. Wil je Excel 2x dan moet je dit echt handmatig starten.

Als ik twee nieuwe lege Excel bestanden open druk ik gewoon 1x per opening op het logo van Excel bij mijn programma’s.
Maar als ik twee verschillende bestaande Excel bestanden uit “mijn documenten” open, klik ik maar 1x op elk bestaand Excel bestand wat ik wil openen.
Het verschil tussen 1x klikken of dubbelklikken om een bestand te openen kan je zelf instellen bij “mijn documenten” door daar naar “Extra” te gaan, en daar op “mapopties” te klikken.
En dan een keuze maken bij “Op items klikken”

Dus aan het verkeerd openen licht het niet hoor.
Want zo open ik ook altijd mijn Word bestanden, en dat gaat prima.

Groet,
Raymond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan